ΕΣΔ: Τι συμβαίνει σε περίπτωση πτώσης ΙΧΕ οχήματος στη θάλασσα

Αποκλειστική υπαιτιότητα του εναγόμενου οδηγού ΙΧΕ αυτοκινήτου , ο οποίος συνεπεία αποπροσανατολισμού του, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή του λιμανιού, δεν αντελήφθη την υφιστάμενη σήμανση επί της οδού, που οριοθετούσε τα επιτρεπόμενα όρια κίνησης των οχημάτων, αλλά και τα όρια της προβλήτας με την θάλασσα (άκρη κρηπιδώματος), με συνέπεια την πτώση του οχήματος στη θάλασσα (παράβαση άρθρ. 12 παρ.1 και 19 παρ.1 του Ν.2696/1999).

Το όχημα μετά την πτώση στην θάλασσα βυθίσθηκε εντός ελάχιστου χρόνου με αποτέλεσμα τον πνιγμό των τριών επιβαινόντων στα πίσω καθίσματα, οι οποίοι εγκλωβίσθηκαν λόγω και της ενεργοποίησης της ασφάλειας παρεμπόδισης παιδιών στο άνοιγμα της θύρας από μέσα, την οποία όφειλε να είχε απενεργοποιήσει ο οδηγός.

Ένσταση συντρέχοντος πταίσματος οδηγού (ΑΚ.300) υπεράριθμοι επιβάτες

 Απορριπτέα ως αβάσιμος κρίθηκε η σχετική ένσταση υπαιτιότητας κατά 40% του εναγόμενου οδηγού που επέτρεψε την επιβίβαση υπεράριθμων επιβατών.

Ένσταση συντρέχοντος πταίσματος του θανόντος συνεπιβάτη (ΑΚ 300)

Επιβίβαση σε όχημα με μεθυσμένο οδηγό  – Αυτοδιακινδύνευση  Απορριπτέα

Απορριπτέα ως αβάσιμη η σχετική ένσταση συνυπαιτιότητα κατά 40% του συνεπιβάτη στην πρόσκληση του θανάτου του λόγω αυτοδιακινδύνευσης καθώς επιβιβάστηκε σε όχημα του οποίου ο οδηγός είχε καταναλώσει αλκοόλ, διότι δεν αποδείχθηκε ότι ο εναγόμενος οδηγός ήταν σε κατάσταση μέθης.

Φθαρμένα Ελαστικά (1)

 Αιτία πρόκλησης του επίδικου τροχαίου δεν αποτέλεσαν τα φθαρμένα ελαστικά του αυτοκινήτου, διότι εν προκειμένω δεν τίθεται θέμα τροχοπέδησης του οχήματος προς αποφυγή ατυχήματος ή ολίσθησης αυτού επί του οδοστρώματος, καθώς το ατύχημα οφείλεται στην συνεπεία αποπροσανατολισμού του οδηγού εσφαλμένη πορεία του οχήματος.

Ψυχική οδύνη 360.000 ευρώ

Επιμεριζόμενη

Ανά 120.000 ευρώ σε καθένα από τους γονείς

100.000 ευρώ στον αδελφό

20.000 ευρώ στον παππού

Αντικειμενική Ευθύνη εκ των διατάξεων Ν.ΓπΝ/1911

Οδηγού κατόχου και κυρίου ζημιογόνου οχήματος

Κατά τη διάταξη του άρθρου 12 του Ν.ΓπΝ/1911, αν λόγω ατυχήματος τραυματισθεί ή θανατωθεί ο συνεπιβάτης του ιδιωτικής χρήσεως ζημιογόνου επιβατικού αυτοκινήτου, δεν υπάρχει αντικειμενική ευθύνη του οδηγού, κατόχου και κυρίου του αυτοκινήτου. Η ευθύνη του οδηγού θα στηριχτεί στην υποκειμενική ευθύνη του αρθρ. 914ΑΚ, ενώ η ευθύνη του κατόχου και κυρίου του ζημιογόνου αυτοκινήτου θα στηριχτεί στο άρθρ. 922ΑΚ, με την επίκληση της πρόστησης του οδηγού στην οδήγηση του ζημιογόνου οχήματος.

Αποφ.Μον.Πρωτ….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*