Ηταν ασφαλισμένο το φορτίο του πλοίου Αγία Ζώνη, ποιος ο ιδιοκτήτης του;

της Ελενας Ερμείδου

Κανείς δεν έχει διερωτηθεί για το ποιος είναι ο ιδιοκτήτης του φορτίου του πλοίου, που Αγία Ζώνη ΙΙ που βυθίστηκε. Η αξία του πλοίου αυτού, ετών 45, ήταν περίπου στις 500.000, αξία του φορτίου πολλαπλάσια δηλώνουν πηγές του IW.

Υπάρχουν δύο ειδών ασφαλίσεις: Η ασφάλιση του πλοίου υπό τον όρο Hull & Machinery (ασφάλιση κύτους και μηχανών) που για να ασφαλιστεί το πλοίο πρέπει να έχει κριθεί αξιόπλοο από το νηογνώμονα. Η έρευνα αυτή γίνεται κάθε έτος (γενικώς) και κάθε τέσσερα έτη (προσωρινώς). Και υπάρχει και η ασφάλιση, ευθυνών κατά τρίτους, (protected indemnity).

Σε τι αφορά τις δύο αυτές ασφαλίσεις γράφτηκαν και ειπώθηκαν διάφορα, ωστόσο τίποτα για την ασφάλιση του φορτίου, η οποία εγκυμονεί πολλά ερωτήματα.

Οσο για την μόλυνση που προκάλεσε στο περιβάλλον, έγκυρες πηγές του IW αναφέρουν ότι η μόλυνση στο περιβάλλον θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν είχε «πυροβοληθεί με ψυκτικά μέσα». Η αδιαφορία των αρχών, οι ίδιες πηγές, τονίζουν ότι ήταν προκλητική.

One comment

  1. Και γιατί να μας απασχολεί σαν πρώτο ερώτημα η ασφάλεια ή όχι του φορτίου, όταν βλέπουμε μια πρωτοφανή θαλάσσια ρύπανση στη υποσχόμενη “Ριβιέρα” της Αθήνας που αφορά την κοινωνία;

    Η ασφάλιση του φορτίου αφορά τον Ιδιοκτήτη του και είναι δική του υπόθεση να εμπιστευθεί τη μεταφορά, με φτηνό ναύλο, σε ένα πλοίο χωρίς πρόσφατα πιστοποιητικά αξιοπλοοίας το οποίο οι σοβαροί Ασφαλιστές ενδεχόμενα / συνήθως αρνούνται να ασφαλίσουν;

    Σε κάθε επιχειρηματική / επαγγελματική δραστηριότητα, είναι η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης έναντι Τρίτων, έναντι Εργαζομένων και έναντι του Φυσικού Περιβάλλοντος που πρέπει να είναι το βασικό μέλημα καταρχήν της Πολιτείας, που υποχρεούται να θέτει το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο καθώς επίσης της εκάστοτε Επιχείρησης ή του εκάστοτε Επαγγελματία που καλείται να δραστηριοποιηθεί σε ένα ευρύτερο σύγχρονο περιβάλλον απαιτήσεων και ανταγωνισμού.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*