To νέο «πρόσωπο» της ασφαλιστικής απάτης: Τι συστήνει η Verisk

της Ελενας Ερμείδου

Παρά την εμφάνιση προηγμένων μεθόδων της τεχνολογίας για τον εντοπισμό της ασφαλιστικής απάτης, το φαινόμενοτρέχει με ρυθμούς ανησυχητικούς. Η τάση είναι ανοδική και επί της παρούσης τίποτα δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι το φαινόμενο μπορεί να περιοριστεί αισθητά.

Ερευνα της Coalition of Insurance Fraud διαπιστώνει ότι η ασφαλιστική απάτη αυξήθηκε μεταξύ 2013 και 2016 κατά 60%.

Η ίδια έρευνα αναφέρει ότι τρεις στους τέσσερεις ασφαλιστές, ήτοι το 76% χρησιμοποιούν τα τελευταία ευρήματα της τεχνολογίας, προκειμένου να εντοπιστούν οι ψευδείς απαιτήσεις.

Το νέο πρόσωπο της απάτης

Η απάτη έχει καταλάβει όλους κλάδους των επιχειρήσεων και ήδη οι επιχειρήσεις αναζητούν νέους τρόπους αντιμετώπισης της. Σε ό,τι αφορά το κλάδο αυτοκινήτου, ειδικά,  η στρατηγική αναμονής για τον εντοπισμό της περιλαμβάνει δύο σοβαρά μειονεκτήματα:

– Είναι αδύνατον να εντοπιστούν όλα τα είδης της απάτης κατά την υποβολή των απαιτήσεων. Με άλλα λόγια επειδή δεν εντοπίστηκε ένα συμβάν απάτης, δεν σημαίνει και ότι δεν υφίστανται συμβάν απάτης.

Ακόμα και να εντοπιστεί ένα συμβάν απάτης κατά την στιγμή της απαίτησης, υπάρχει περίπτωση να είναι ένα μόνο μέρος αυτής, και οι ασφαλιστές να εξαπατηθούν για άλλο ένα μεγάλο μέρος της.

Λάθος η αναμονή μέχρι τον εντοπισμό του συμβάντος

Η μέθοδος του να ξεκινά ο εντοπισμός της απάτης με την υποβολή των αιτιάσεων αποτελεί λάθος προσέγγιση για διαφόρους λόγους.

Και, αυτό για τους εξής λόγους:

Η δυναμική της απάτης ξεκινά από το underwriting, καθώς ο πελάτης κατά την διαδικασία αυτή μπορεί να κρύψει τις προθέσεις του, μπορεί να μην δώσει πληροφορίες και μπορεί αυτές οι πληροφορίες που οδηγούν στην απάτη να μην του ζητηθούν ποτέ. Το γεγονός αυτό αυξάνει τον κίνδυνο. Ετσι από την στιγμή που οι ασφαλιστικές αναλαμβάνουν το ρίσκο, πιθανά να έχουν ήδη χάσει λεφτά.

Ακόμα και αν εντοπιστεί η απάτη και γίνει καταγγελία του συμβολαίου, η ασφαλιστική πιθανά να βρεθεί εκτεθειμένη απέναντι σε απαιτήσεις τρίτων.

Η Verisk συνιστά διαφόρους τρόπους μείωσης του ρίσκου και των ψευδών δηλώσεων, συμπεριλαμβανομένου της πρόληψης και των λάθος καταγραφών σε όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής του συμβολαίου, μέσα από την συγκέντρωση ποιοτικών στοιχείων, τα οποία επιβεβαιώνουν τα στοιχεία που έχει υποβάλλει ο λήπτης της ασφάλισης και έχει καταγράψει το undewriting με την βοήθεια συνεργατών.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*