Η κα Ευγενία Καφφετζή, Managing Partner OXYGEN Risk Consulting Partners

Ε.Καφφετζή: Αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Για το ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης μιλά σε συνέντευξ της στο Insuranceworld.gr η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Globalnet Μεσίτες Ασφαλίσεων  ΕΠΕ κα. Ευγενία Καφφετζή και Εκπρόσωπος του Δ. Σ. του ΣΕΜΑ με αφορμή την διοργάνωση του 10 ου Insurance Conference. Δεν διαβλέπει αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ παραδοσιακού ασφαλιστή και ψηφιακού, θα μπορούσαμε να πούμε, ασφαλιστή, αντίθετα προβλέπει συμπληρωματικότητα και διευκρινίζει ότι με την σωστή χρήση της τεχνολογίας, τα γραφεία μπορούν να δουν βελτιωμένα αποτελέσματα στην παραγωγή, στο κόστος της λειτουργίας τους, και βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

Η ψηφιακή έποψη επιφέρει αλλαγές σίγουρα και στην διανομή των ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση;

H έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού έχει διαφορετικό περιεχόμενο για τον καταναλωτή και μια επιχείρηση – πολύ περισσότερο σε μια επιχείρηση παροχής ασφαλιστικών υπηρεσιών όποτε μιλάμε για το σύνολο των λειτουργιών και πολλών τομέων δηλαδή back office αλλά και sales model.

Οι δυνατές  επενδύσεις σε τεχνολογία των περισσοτέρων ασφαλιστικών εταιριών στην τελευταία διετία, λόγω Solvency και Κοινοτικών Οδηγιών ‘τράβηξαν’ σε ανάπτυξη τεχνολογικής υποστήριξης της λειτουργίας των μεγάλων γραφείων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Η ασφαλιστική αγορά εισέρχεται σε μια νέα εποχή που χαρακτηρίζεται από νέες διαδικασίες νέα προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στον νέο καταναλωτή. Άρα αναμένουμε νέα επιχειρηματικά μοντέλα με σοβαρές αλλαγές που θα καθοδηγούν τον πελάτη στη διάθεση λύσεων βασισμένων και σε αλλά δεδομένα πέραν της τιμής.

Ηλεκτρονικά γραφεία & aggregators versus γραφείων μεσιτών και πρακτόρων. Μιλάμε για αθέμιτο ανταγωνισμό;

Η ραγδαία άνοδος του internet και της χρήσης Smartphone και tablets επηρεάζουν σημαντικά την συμπεριφορά του καταναλωτή και υποψηφίου πελάτη. Δεν μπορούμε επομένως στην anytime ελληνική πραγματικότητα και των λοιπών direct insurance business να μιλάμε όπως παλιά.

Επίσης η ολιστική προσέγγιση μεγάλης μερίδας επιχειρήσεων λιανικής επιφέρει αλλαγές στην κλασσική ασφαλιστική διαμεσολάβηση. Όπως, επιχειρήσεις που έχουν μπει στο κλάδο της πώλησης αυτόνομων αυτοκινήτων ή εταιρίες που δημιουργούν υπηρεσίες sharing economy συμπεριλαμβάνουν την ασφαλιστική κάλυψη στο προϊόν ή την υπηρεσία  – Επιχειρήσεις που πουλάνε κινητά και tablets, το ίδιο.

Aρα νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον στην Διανομή των  Προϊόντων, αθέμιτος ανταγωνισμός;

Όχι δεν το βλέπω ως αθέμιτο ανταγωνισμό, αντίθετα με την έξυπνη χρήση τεχνολογικών βοηθημάτων βλέπω τη βελτίωση της παραγωγικότητας, τη μείωση εξόδων λειτουργίας, ταυτόχρονα, με τη παροχή στον καταναλωτή της σημερινής  εποχής, μια υψηλού επιπέδου ποιότητα υπηρεσιών.

Ψηφιακός μετασχηματισμός επιχειρήσεων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης –Εκτός από τις δηλώσεις και τα άρθρα που διαβάζουμε βλέπετε να υπάρχει ψηφιακή  στρατηγική;

Κουλτούρα, Όραμα και Θέληση τα βασικά πρέπει να πληρούνται, προκειμένου ένα project που άπτεται του ψηφιακού μετασχηματισμού να εξελιχτεί ομαλά και να υιοθετηθεί από τις δομές και τις λειτουργίες μιας σύγχρονης επιχείρησης .

Στην Ελλάδα το προβληματικό οικονομικό τοπίο έχει επιδράσει σημαντικά στην υιοθέτηση και πραγματοποίηση σχετικών project

Aρα ναι γράφονται περισσότερα από όσα γίνονται.

Το θετικό, όμως είναι ότι έχουμε αντιληφθεί τη σημαντικότητα και τις θετικές επιδράσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού του κλάδου μας, άρα μπορούμε να πούμε ότι δημιουργείται ψηφιακή στρατηγική

Και, για να το κάνω πιο συγκεκριμένο για τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης αυτό σημαίνει ΕΠΕΝΔΥΣΗ σε τρεις πυλώνες: Πρώτον: BACKOFFICE σύγχρονο, Δεύτερον: ΒΕΛΤΙΩΣΗ της ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ που παίρνει ο καταναλωτής για την ασφαλιστική του ανάγκη και Τρίτον: ΠΑΡΟΧΗ αρτιότερων υπηρεσιών

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*