Μπλε σημαίες με λογότυπο Allianz

Για ‘αλμα στην Ασία’ ετοιμάζεται η Allianz !

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Την παρουσία της στην αγορά της Ασίας επιδιώκει να ενισχύσει η Allianz, αφού πρώτα κατόρθωσε να ανασχέσει τις εκροές κεφαλαίων από την θυγατρική της εταιρεία διαχειρισης ενεργητικού PIMCO. “Η Ασία είναι ένα σχετικά μικρό κομμάτι του συνολικού μας διεθνούς χαρτοφυλακίου, αλλά είναι πολλά υποσχόμενο”, δήλωσε ο George Sartorel, επικεφαλής των δραστηριοτήτων Ασίας-Ειρηνικού της Allianz . “Είχαμε χαμηλό προφίλ στην περιοχή για πολλά χρόνια, αλλά την θεωρούμε μηχανή ανάπτυξης για την εταιρεία”.

Η Allianz έχει χάσει έδαφος σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές ασφαλιστικές στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, όπου μια διευρυνόμενη μεσαία τάξη ωθεί τη ζήτηση για ασφαλιστικές υπηρεσίες. Μόλις το 4% των ασφαλίστρων του γερμανικού ομίλου προέρχεται από την περιοχή, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την γαλλική ΑΧΑ  είναι 10% και για την βρετανική Prudential 36%. “Σε όρους ασφαλίστρων και κερδών, η  Ασία είναι αμελητέο μέγεθος για την Allianz αυτή τη στιγμή”, παρατηρεί ο αναλυτής της Societe Generale Nick Holmes.

H  Allianz ένωσε τις δυνάμεις με την Standard Chartered στις αρχές του έτους για να προωθήσει την πώληση γενικών ασφαλειών στην περιοχή (Χονγκ-Κονγκ, Κίνα, Μαλαισία, Ινδονησία και Σιγκαπούρη) μέσω του δικτύου καταστημάτων και των ψηφιακών πλατφορμών της τράπεζας. Η Allianz κατέβαλε 200 εκατ. δολάρια στην StanChart στο πλαίσιο της συμφωνίας αυτής και η τράπεζα αναμένεται να εισπράξει τουλάχιστον 1 δισ. δολάρια σε πληρωμές κατά τη διάρκεια της 15ετούς συμφωνίας bancassurance μεταξύ των δυο ομίλων.

Στην Κίνα, η Allianz περιμένει την άδεια των αρχών για να πωλεί online  ασφάλειες σε συνεργασία με την κινεζική εταιρεία πλοήγησης στο Διαδίκτυο Baidu και τον διαχειριστή κεφαλαίων Hillhouse Capital Management. “Παρότι έχουμε θετικές ενδείξεις από τις εποπτικές αρχές, πρέπει να φανούμε υπομονετικοί”. λέει ο Sartorel. “Αν τα καταφέρουμε, θα αποκτήσουμε πρόσβαση σε 800 εκατ. δυνητικούς πελάτες στην Κίνα’. Η συμφωνία της Allianz με τις  Baidu και Hillhouse χρονολογείται απο το Νοέμβριο του 2015. Ο γερμανικός κολοσσός βρίσκεται επίσης σε διαπραγματεύσεις με δυνητικούς συνεργάτες για να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στις ασφάλειες ζωής στην Κίνα.

Περίπου τα δυο τρίτα των ασφαλιστικών προϊόντων της Allianz στην Ασία πωλούνται μέσω πρακτόρων και τα υπόλοιπα μέσω συνεργασιών με τράπεζες όπως η HSBC. Τον ίδιο δρόμο έχει ακολουθήσει η  ΑΧΑ που συνεργάζεται με την κινεζική τράπεζα ICBC για την πώληση ασφαλειών ζωής, ενώ διαθέτει προϊόντα γενικών ασφαλειών μέσω κοινοπραξίας με την Tian Ping Auto Insurance Company. “Θα συνάψουμε περισσότερες ψηφιακές συνεργασίες στο μέλλον”, λέει ο κ. Sartorel. “Πώς να ανταγνιστών την Ping An που έχει ένα εκατομμύριο πράκτορες στους δρομους στην Κίνα ;  Ξεχάστε το !”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*