Προσοχή! Απάτη με προϊόν αδυνατίσματος στα social media

από το virus.com.gr

Θύματα καλοστημένης απάτης με προϊόν αδυνατίσματος, έχουν πέσει χιλιάδες χρήστες του Facebook τις τελευταίες ημέρες.

Χορηγούμενη διαφήμιση εμφανίζει το διατροφολόγο και Διδάκτωρα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Δημήτρη Γρηγοράκη, να υποστηρίζει τη χρήση του εν λόγω προϊόντος για λόγους «γρήγορης μείωσης βάρους». Η παρουσία του γνωστού διατροφολόγου πραγματοποιείται:

  • είτε σε συνδυασμό με μία γυναίκα που παρουσιάζει εμφανώς την κλινική εικόνα νευρογενούς ανορεξίας,
  • είτε ως συνεντευξιαζόμενος από την αποβιώσασα σύμβουλο διατροφής Μαρία Βουτσινά,
  • είτε ως λαμβάνων συνέντευξη από το γνωστό Γάλλο διατροφολόγο Δρ. Pierre Dukan.

Και στις 3 περιπτώσεις προωθείται στον ηλεκτρονικό αποδέκτη η ιδέα της αγοράς και χρήσης του συγκεκριμένου προϊόντος και μάλιστα «με ιδιαίτερη προσοχή στη δοσολογία, η οποία μπορεί να προκαλέσει ταχύτατο αδυνάτισμα μέχρις σημείων αποστέωσης».

Όπως είναι φυσικό ο Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης έχει γίνει αποδέκτης εκατοντάδων ηλεκτρονικών και τηλεφωνικών μηνυμάτων από καταναλωτές, οι οποίοι είτε σκοπεύουν να αγοράσουν το εν λόγω προϊόν παρακινούμενοι από την υποτιθέμενη επιστημονική υπογραφή του, είτε προμηθεύτηκαν το προϊόν χωρίς τελικά να επωφεληθούν των ιδιοτήτων που ισχυρίζεται. Ο ίδιος, ωστόσο, κατηγορηματικά δηλώνει στις προσωπικές του σελίδες στα social media, στο Logodiatrofis.gr αλλά και σε τηλεοπτικούς σταθμούς, ότι «ουδεμία σχέση έχω με το συγκεκριμένο προϊόν και επίσης οι ηθικοί αυτουργοί που χρησιμοποιούν το όνομα μου για την προβολή του, θα υποστούν αυστηρές ποινικές συνέπειες!».

Για το θέμα η Ελληνική Διατροφολογική Εταιρεία έχει ήδη κινηθεί νομικά, προκειμένου να διαφυλάξει την επαγγελματική τιμή και υπόληψη των μελών της. Έτσι, μετά από έρευνα της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος, εντοπίστηκε το ηλεκτρονικό αποτύπωμα της διαφήμισης καθώς και η εταιρεία που «κρύβεται» πίσω από το προϊόν και η οποία φαίνεται να εδρεύει σε χώρα του εξωτερικού.

Σύμφωνα με την ΕΔΕ, όμως, η υπόθεση αυτή αναδεικνύει μια σειρά από εύλογα ερωτήματα:

  • Πόσο ασφαλές είναι ο προϊόν για την υγεία των καταναλωτών;
  • Το Facebook δεν διαθέτει μηχανισμό ελέγχου της αξιοπιστίας προϊόντων και υπηρεσιών, τα οποία το χρησιμοποιούν ως μέσο για την προβολή τους;
  • Ποιος προστατεύει τους καταναλωτές από παντός είδους προϊόντα και υπηρεσίες αμφίβολης και πολλές φορές επικίνδυνης προέλευσης;

Για περισσότερες νομικές πληροφορίες επικοινωνήστε με τη Δικηγόρο της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας, Μαρία Ζιαζιά: mariaareth.ziazia@gmail.com, τηλ: 6982226054.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*