MetLife: Σε ανοδική τροχιά τα περιθώρια φερεγγυότητας τα τελευταία 2 χρόνια

του Νίκου Σακελλαρίου

Mε αυξητικές τάσεις μεταξύ των ετών 2015 και 2017 κινούνται οι δείκτες φερεγγυότητας της Metlife στην Ελλάδα. Η εταιρεία με έντονη δραστηριοποίηση σε  κλάδους και διαθέτοντας προιόντα ζωής και υγείας που απαιτούν υψηλά κεφαλαιακά αποθέματα κατάφερε να υπερκαλύψει τις δυσκολίες που προκάλεσαν  τα capital controls το 2015 (για το σύνολο των εταιρειών του κλάδου ζωής) και να διαμορφώσει ανταγωνιστικά περιθώρια φερεγγυότητας κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής των δεικτών Solvency II δηλαδή το 2016 ενώ δείχνει σημάδια βελτίωσης κατά το α’ τρίμηνο 2017.  Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα χρήσης  2016, η MetLife επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τα χαμηλά επιτόκια όπως φάνηκε και στα έσοδα από επενδύσεις.

Οι δείκτες φερεγγυότητας  της MetLife,  δηλαδή  οι SCR και MCR ανήλθαν στις 31/12/2016  αντίστοιχα σε 289% και 734% με τη χρήση μεταβατικών μέτρων, ενώ την 1η Ιανουαρίου 2016 οι δείκτες φερεγγυότητας SCR και ΜCR ήταν αντίστοιχα 158% και 449% κάνοντας χρήση επιτοκίων άνευ κινδύνου με την προσθήκη της προσαρμογής μεταβλητότητας. Η MetLife κατά την διαδικασία προσαρμογής στο νέο θεσμικό πλαίσιο εντόπισε στο επιχειρηματικό της μοντέλο τις δραστηριότητές της που έχουν μεγάλες κεφαλαιακές απαιτήσεις  και έλαβε μέτρα για να βελτιστοποιήσει την κατανομή  κεφαλαίων της σε προϊόντα που βελτιώνουν την αξία της επιχείρησης και δημιουργούν αξία και στον πελάτη. Το πρώτο τρίμηνο του 2017 παρατηρείται βελτίωση στους δείκτες φερεγγυότητας. Η κάλυψη του SCR ανέρχεται στο 113% (με τα επιτόκια άνευ κινδύνου) και 122% (με τα επιτόκια άνευ κινδύνου με την προσθήκη της προσαρμογής μεταβλητότητας).

Για να μετριάσει τις συνέπειες από το συνεχιζόμενο περιβάλλον χαμηλών επιτοκίων αλλά και από την εφαρμογή αυστηρότερων κεφαλαιακών απαιτήσεων με βάση την Φερεγγυότητα ΙΙ, η Διοίκηση της Εταιρείας αποφάσισε να επανεξετάσει την στρατηγική της σχετικά με τα προϊόντα, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον της σε προϊόντα που παράγουν χαμηλότερες κεφαλαιακές απαιτήσεις, εξασφαλίζοντας οργανική ανάπτυξη και κερδοφορία για την Εταιρεία, ενώ παράλληλα να είναι ελκυστικά για τους ασφαλισμένους και τους μελλοντικούς πελάτες της.

Επομένως η Εταιρεία ήδη επικεντρώνει το ενδιαφέρον της σχετικά με την στρατηγική των προϊόντων της προς την κατεύθυνση της επιτάχυνσης της δημιουργίας αξίας από την Νέα Παραγωγή (Accelerating Value of New Business), η οποία θα προέρχεται από τις Ατομικές γραμμές παραγωγής (προϊόντα Unit Linked, Ασφαλίσεις Υγείας και Ατυχημάτων, Πρόσκαιρη Ασφάλιση Ζωής) και τις Ομαδικές γραμμές παραγωγής (Ομαδικές Ασφαλίσεις Ζωής και Ανικανότητας, Ομαδικές Ασφαλίσεις Υγείας και Ομαδικά Συνταξιοδοτικά).

Επιπλέον, η Εταιρεία επικεντρώνεται στην αναθεώρηση του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου που αφορά τις Ετήσιες Προσόδους και τα χαρτοφυλάκια Ομαδικών Συνταξιοδοτικών για τα οποία τον επενδυτικό κίνδυνο φέρει η Εταιρεία, αλλά και στην ανάπτυξη και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω της ψηφιοποίησης, επιτρέποντας στους ασφαλισμένους να απολαμβάνουν ανώτερες υπηρεσίες από την Εταιρεία.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*