Generali: Είμαστε φίλοι από παλιά, θα παραμείνουμε και θα επενδύσουμε στην Ελλάδα

του Νίκου Σακελλαρίου

Δηλώσεις εμπιστοσύνης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά και στην Ελλάδα, καθώς και την διαβεβαίωση ότι θα παραμείνει η Generali στην Ελλάδα έδωσε το Νο. 2 του ιταλικού πολυεθνικού ομίλου, ο CEO Global Business Lines & International  Frederic de Courtois  κατά την πρόσφατη και πολύ σύντομη επίσκεψή του στην Αθήνα την προηγούμενη εβδομάδα.  Η διοίκηση της Generali στην Ελλάδα είχε την καλή ιδέα να προσκαλέσει τους δημοσιογράφους του κλαδικού τύπου, προκειμένου να πραγματοποιήσει τις δηλώσεις για τις προθέσεις του ομίλου, την στρατηγική ανάπτυξής του μέσω διαμεσολάβησης και τεχνολογίας  και τις σκέψεις του για την ελληνική οικονομία. Η παρουσία του, συνοδεύτηκε επίσης από τις ομιλίες των  κ. Jaime Anchustegui Melgarego (Regional officer Europe, Middle East & Africa) και βέβαια από τον διευθύνοντα σύμβουλο Generali Hellas κ. Παναγιώτη Δημητρίου.

«Φίλοι από παλιά και παρόντες στο μέλλον »

Στην Ελλάδα, η Generali είναι μία από τις παλαιότερες και ιστορικές εταιρείες, καθώς έχει παρουσία  από το 1886 όταν η ίδια η εταιρεία «γεννήθηκε» το 1831. Είναι  από τις πρώτες στην Ελλάδα, «είμαστε παλιοί φίλοι και θα παραμείνουμε εδώ» δήλωσε ο κ. De Courtois.  «Στόχος μας  είναι να  αναπτυχθούμε ακόμη και περισσότερο  και θα επενδύσουμε στην Ελλάδα.  Άλλωστε τα  αποτελέσματα του α’ τετραμήνου είναι πολύ  καλά γεγονός που αποδεικνύει τις σωστές κινήσεις που γίνονται και στην σταθερή αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας ».  Αναφερόμενος στην στρατηγική ανάπτυξης του πολυεθνικού ομίλου, στάθηκε ιδιαίτερα στις δηλώσεις που έγιναν στο Investment’s Day του Λονδίνου και στις οποίες αναφέρθηκαν τόσο στη νέα στρατηγική asset management (500 δισ. ευρώ τα υπόδιαχείριση κεφάλαια)  με στόχο την κεφαλαιακή μόχλευση της Generali και την αναπτυξιακή  ώθηση της.

Στο Λονδίνο στην ημέρα των επενδυτών έγινε εξαγγελία για την γεωγραφική αναθεώρηση της στρατηγικής  της Generali,  η οποία σήμερα έχει παρουσία σε 40 χώρες αλλά σταδιακά θα επικεντρωθεί σε λιγότερες αλλά μεγαλύτερης σημασίας.  «Θα εστιάσουμε μελλοντικά περισσότερο σε 13-15 χώρες και θα παραμείνουμε σε 25 χώρες. Θέλουμε παρουσία στο διεθνές επιχειρείν και να παραμείνουμε σε μεγάλες  αγορές που μπορεί να είμαστε μέσα στους 5 πρώτες.  Δεν θέλουμε να είμαστε άσχετοι αλλά να έχουμε κρισιμή μάζα. Θα φύγουμε από μερικές χώρες και θα πουλήσουμε μέχρι το 2025.  Η Ελλάδα θα είναι μέσα στις 25 χώρες που θα παραμείνουμε. Η ελληνική ασφαλιστική  αγορά έχει υποφέρει πολλά τα τελευταία χρόνια, αλλά είμαστε στο σημείο καμπής πως η Ελλάδα θα ακολουθήσει την ίδια τάση όπως άλλες αγορές. Οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις χρειάζονται περισσότερη προστασία, υγεία και οι επιχειρήσεις χρειάζονται διεθνή κάλυψη και νέοι κίδνουνοι

Είμαστε σε πολύ καλή θέση στην Ελλάδα,  έχουμε καλές εταιρείες και έχει αποδειχθεί από τα αποτελέσματα των τελευταίων ετών ότι αυξάνουμε μερίδια αγοράς,  αναπτυσσόμαστε σημαντικά και έχουμε καλή ομάδα management. Το τελευταίο είναι βασικός  παράγοντας επιτυχίας.  Οι άνθρωποι κάνουν την διαφορά. Είμαστε εδώ για να μείνουμε και να επενδύσουμε.

Στη συνέχει ο κ. Frederic de Courtois αναφέρει στον μετασχηματισμό της εταιρείας τα τελευταία χρόνια. «Θα πρέπει να τονίσουμε, δήλωσε ο κ. De Courtois, ότι αλλάζει η συμπεριφορά των πελατών. Διαφορετικοί πελάτες, ηλικιακά και εισοδηματικά, διαφορετικές  συμπεριφορές και κυρίως η είσοδος των  νέων τεχνολογιών  υποχρεώνουν τις  ασφαλιστικές εταιρείες να αποκτούν και να  παραδίδουν εμπειρία στο υψηλότερο επίπεδο.»

Συνεργάτες και διαμεσολάβηση

Ο κ. De Courtois έδωσε μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη μέσω συνεργατών και διαμεσολαβητών.  «Eχουμε μεγάλη εμπειρία σε πράκτορες, όπως φαίνεται στο εξωτερικό. Οι πράκτορες  χρειάζεται να ακολουθήσουν τις εξελίξεις. Η ανάπτυξή μας θα βασίζεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό   και στους  επαγγελματίες   πράκτορες  που θα είναι το  βασικό κανάλι διανομής.  Πλέον υπάρχουν και τα υβριδικά δίκτυα τα οποία χρησιμοποιούν κάποια τμήματα των πελατών όπως είναι το διαδίκτυο, το τηλέφωνο κά.  Όμως συγκεκριμένες ασφαλίσεις  , ιδιαίτερα στους κλάδους ζωής και υγείας απαιτούν καλό πρακτορειακό δίκτυο.  « Αν θέλω να προστατεύσω την οικογένεια θέλω ένα έμπιστο πράκτορα» τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Frederic de Courtois.

Στο κέντρο της στρατηγικής μας είναι οι πράκτορες

«Η ασφαλιστική βιομηχανία» αλλάζει και είναι συναρπαστική δηλώνει ο κ. De Courtois . Βλέπουμε εξελίξεις στην κοινωνία σε 20 χρόνια από τώρα  σε τομείς όπως  η υγεία και οι συνταξιοδοτήσεις  αλλά έχουμε και  συνταρακτικές  εξελίξεις  και στην τεχνολογία.  Το θέμα είναι πως απαντάμε στους πελάτες μας, θα έχουμε ρομποτ για παράδειγμα αλλά, βέβαια θα χρειαζόμαστε και  ανθρώπους σε έργα με υπεραξία και σημασία . Ως Generali εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση (τηλεματική, αυτοκίνητο αύριο, υγεία ).

Είμαστε εδώ, για να παραμείνουμε στην Ελλάδα

«Επαφίεται σε εμάς να παραδώσουμε ακόμη καλύτερη εμπειρία στους πελάτες μας στην Ελλάδα» δήλωσε ο κ. De Courtois. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στα σοβαρά ζητήματα υγείας, οικογένεια που ενδιαφέρουν όλον τον κόσμο.

Αναφερόμενος στην παρουσία της εταιρείας στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στο τι σκοπεύει να αλλάξει τόνισε χαρακτηριστικά « Θέλουμε να προσφέρουμε την προστιθέμενη αξία (add value) στον πελάτη.  Οι διαμεσολαβητές και οι συνεργάτες μας να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία να πουλάνε προιόντα μας.   Υπάρχει αρκετός χώρος να δραστηριοποιηθούν και να προσφέρουν υπηρεσίες. Υπάρχει ένας  μετασχηματισμός που θα επιδράσει σε όλους και  σκοπεύουν να  επενδύσουμε.  Έχω αφοσιωθεί για να αναπτύξουμε  τον κλάδο υγείας και ασφάλισης ζωής μέσα από  καλό επιχειρείν. Θα δούμε ποιες θα είναι οι εξελίξεις στο θέμα των συνταξιοδοτικών που είναι συνδυασμός ασφάλισης και asset management.

To διαφορετικό της Generali με τους υπόλοιπούς  διεθνείς ασφαλιστικούς ομίλους  είναι ότι οι άλλοι είναι κεντροποιημένοι. Αυτή δεν είναι η φιλοσοφία της Generali. Οι τοπικές ομάδες γνωρίζουν τις αγορές και οι CEO ενδυναμώνονται και ενθαρρύνονται να παίρνουν τις αποφάσεις.  Έχουμε τα παγκόσμια κέντρα επιχειρηματικότητας, bigdata, τηλεματικής  και την μοιράζουμε στις άλλες χώρες.   Έχουμε πολύ μεγάλους πελάτες τοπικά ή δημιουργούμε συνεργάτες. Ενοποιούμε όλες τις προσπάθειες.

Εξαγορές και οργανική ανάπτυξη

Σε ερώτηση του I.W σχετικά με το ενδεχόμενο εξαγορών ή μόνο οργανικής ανάπτυξης, ο κ. De Courtois δήλωσε «Θα αναπτυχθούμε οργανικά αλλά είμαστε ανοικτοί στις εξαγορές όταν υπάρχουν ευκαιρίες. Το ίδιο ισχύει και για την Ελλάδα.  Δεν πρόκειται να αποκτήσουμε κάτι που δεν μας αφορά.»

Έμφαση στην Τεχνολογία

«Να ανοίγεις το παράθυρο και να βλέπεις την κίνησης στην κοινωνία» είναι σημαντικό ανέφερε ο κ. De Courtois.  Οι (μελλοντικοί μας)  πελάτες αλλάζουν .  Ότι τεχνολογία υπάρχει υποδεικνύει τον τρόπο και το τι θα πουλάμε τα επόμενα χρόνια. Έχουμε ξεκινήσει ένα ορμητικό πρόγραμμα αλλαγής για  τα επόμενα.  Η ψηφιοποίηση της εταιρείας σημαίνει να έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιούμε τα big data, τις δυνατότητες των πελατών μας και να επιλέξουμε τους σωστούς πελάτες στη σωστή τιμή. Με την τεχνολογία μπορούμε να βοηθήσουμε τους πράκτορες μας να ανταγωνιστούν στο μέλλον.  Να αποκτήσουν πελάτες και να είναι οι βασικοί πελάτες όταν σκέφτονται το μέλλον.  Θα είμαστε ηγέτες στην εξέλιξη.  Big Datα και τηλεματική  θα αποτελέσουν την μεγάλη μελλοντική εξέλιξη.  Ταυτόχρονα ο κ. De Courtois έκανε αναφορά στις τεχνολογικές εφαρμογές όπως το Facebook, το Insurtech, το Fintech και την προώθηση της cyberinsurance.

 Eξαγορές ή συνεργασίες  στις ασφαλιστικές εταιρείες

Υπάρχει μία  κινητικότητα στην ελληνική ασφαλιστική αγορά  εξαιτίας των  επιδράσεων από τα  solvency II . Θα υπάρχει μία επιτάχυνση των διαδικασιών με αρκετές αλλαγές με εξαγορές και συγχωνεύσεις.   Αναφερόμενος σε ερώτηση για την Εθνική Ασφαλιστική ο CEΟ της εταιρείας στην Ελλάδα, κ. Παναγιώτης Δημητρίου, δήλωσε ότι «ελέγξαμε και δεν εκδηλώσαμε ενδιαφέρον».

Συνταξιοδοτικό και νέα προιόντα 

«Πολλά πράγματα μπορούν να γίνουν  στο Συνταξιοδοτικό. Το υπάρχον σύστημα μπορει να αλλάξει. Χρειάζεται να κινηθεί προς την κατεύθυνση των 3 πυλώνων. Στον 2ο και 3ο πυλώνα εμποδιζόμαστε από τα capital controls στην Ελλάδα. Η άρση ή η χαλάρωση των capital controls θα βοηθήσει για προώθηση νέων προιόντων, δήλωσε ο CEO Generali Ελλάδος κ. Δημητρίου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Συμπληρώστε το αποτέλεσμα *