Η γενιά των eSports: Οι προβλέψεις της PayPal για το κοινό των eSports στην Ελλάδα

Μερικές μόλις εβδομάδες πριν από τον μεγάλο τελικό του World of Tanks από την Wargaming, ανακοινώνονται τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας για τα ηλεκτρονικά αθλήματα. Η εν λόγω έρευνα διεξήχθη το 2017 από την SuperData Research για λογαριασμό της PayPal σε 12 ευρωπαϊκές αγορές, με σκοπό να εξετάσει τα πιο πρόσφατα στοιχεία αναφορικά με μια από τις πλέον υποσχόμενες online βιομηχανίες.

H Σουηδία είναι πρώτη σε έσοδα από τα ηλεκτρονικά αθλήματα, ενώ η Γαλλία τροφοδοτεί την ανάπτυξη του κοινού

 Η δημοτικότητα των ηλεκτρονικών αθλημάτων ανά την Ευρώπη ενισχύεται από ευρεία πρόσβαση στο διαδίκτυο και ιδιαίτερα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί πιστεύουν πως τα eSports είναι πιο δημοφιλή στην Ανατολική Ασία, καθώς εκεί βρίσκονται και οι περισσότεροι χρήστες του internet. Ωστόσο, και η Ευρώπη παρουσιάζει ταχύτατη ανάπτυξη στα ηλεκτρονικά αθλήματα.

Η έρευνα δείχνει ότι η βιομηχανία των ηλεκτρονικών αθλημάτων αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς στην Ευρώπη και ότι το 2018 τα έσοδα θα ξεπεράσουν τα 345 εκατομμύρια δολάρια. Οι τέσσερις κορυφαίες χώρες μεταξύ αυτών που συμμετείχαν στην έρευνα είναι η Σουηδία (η πατρίδα ενός από τους πιο δημοφιλείς παίκτες των eSports, του YouTuber PewDiePie), η Ρωσία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο – τόσο ως προς τα έσοδα της αγοράς των ηλεκτρονικών αθλημάτων, όσο και του αριθμού των θεατών τους. Στη Σουηδία, τα έσοδα από τα eSports ξεπέρασαν τα 40 εκατομμύρια δολάρια το 2016.

Στην Ελλάδα, το 2016 τα έσοδα άγγιξαν τα 790.000 δολάρια και αναμένεται να φτάσουν περίπου τα 889.000 δολάρια έως το 2018.

Τα ηλεκτρονικά αθλήματα είναι για τους millennials

Οι millennials είναι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες γενιές καταναλωτών που δημιουργούν τάσεις σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Σύμφωνα με τη SuperData, η βιομηχανία των ψηφιακών παιχνιδιών κυριαρχείται σχεδόν αποκλειστικά από τους Millennials – τα δύο μεγαλύτερα ηλικιακά γκρουπ που ενδιαφέρονται για τα eSports είναι μεταξύ 18-24 και 25-34 (αυτές οι κατηγορίες συνθέτουν από κοινού το 62% του κοινού). Μόνο το 10% των fans των eSports είναι άνω των 45 ετών. Στην Ελλάδα τα ηλεκτρονικά αθλήματα έχουν τους πιο πολλούς οπαδούς στις ηλικίες μεταξύ 18 και 34.

Παρότι η κατανομή των φύλων δείχνει πως οι άντρες απολαμβάνουν κατά κύριο λόγο τα ηλεκτρονικά αθλήματα (στην Ευρώπη το 84% των παικτών των eSports είναι άντρες σε σύγκριση με το 16% που είναι γυναίκες), στη Σουηδία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Πολωνία, οι γυναίκες οπαδοί έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο – 24%, 22%, 22% και 19% αντίστοιχα. Το μικρότερο μερίδιο το έχουν οι γυναίκες στο Ισραήλ με ποσοστό μόλις 10%.

Η έρευνα της SuperData έδειξε πως περίπου 33 εκατομμύρια άνθρωποι στη Βόρεια Αμερική παρακολουθούν τακτικά ηλεκτρονικά αθλήματα, με τους θεατές ηλικίας από 18 έως 34 ετών να συγκεντρώνουν το 71% των πιο δημοφιλών τίτλων ηλεκτρονικών αθλημάτων.

Στην Ελλάδα τα ηλεκτρονικά αθλήματα επέδειξαν πάνω από 262.000 μοναδικούς θεατές το 2016 και αυτός ο αριθμός αναμένεται να ξεπεράσει τους 351.000 χρήστες έως το 2018.

Μεθοδολογία

Για την πραγματοποίηση των μετρήσεων της αγοράς των ηλεκτρονικών αθλημάτων και των στοιχείων του κοινού η SuperData συλλέγει στοιχεία απευθείας από τις ομάδες των eSports, τις πλατφόρμες streaming, τις εμπορικές συναλλαγές προϊόντων eSports και τις μελέτες για την καταναλωτική συμπεριφορά.

Statista.com, Number of Internet users worldwide 2017, by region.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*