Η καινοτομία και οι νέοι δρόμοι της ασφάλισης (μέρος γ΄)

των Έλενας Ερμείδου και Νίκου Σακελλαρίου

Καινοτομία στη διαμεσολάβηση

Η καινοτομία στη διαμεσολάβηση αποτελεί μια καίρια παρέμβαση στον καθημερινό δύσκολο ρόλο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Αν και, αρχικά, οι παραδοσιακοί διαμεσολαβητές ήταν επικριτικοί για τις τεχνολογικές εφαρμογές, θεωρώντας ότι λειτουργούν ανταγωνιστικά στα δίκτυα, εντούτοις, σταδιακά, καταλαβαίνουν ότι μπορούν να επωφεληθούν άμεσα από τις τεχνολογικές εξελίξεις και να καταφέρουν να κάνουν πιο προσιτές και πιο άμεσες τις υπηρεσίες τους.

Στόχος των διαμεσολαβούντων, διεθνώς, αλλά και των financial planners είναι να καταφέρουν να ελαχιστοποιήσουν τον χρόνο εξυπηρέτησης των πελατών τους, να βελτιστοποιήσουν τις επικοινωνίες τους, να διευρύνουν τα δίκτυά τους μέσω και των social media και να έχουν άμεση πρόσβαση στις εγχώριες και τις διεθνείς εξελίξεις, αλλά και στα ασφαλιστικά προϊόντα που προσφέρονται. Οι νέες τεχνολογικές εφαρμογές, ουσιαστικά, διευκολύνουν την εξ αποστάσεως επικοινωνία και ανοίγουν τον κύκλο των επαφών.

Τα πρωτόκολλα και οι ηλεκτρονικές υπογραφές μπορούν να φέρουν με ασφάλεια πελάτες από μακρινές αποστάσεις, το Skype να δημιουργήσει άμεση επικοινωνία εκεί που θα χρειάζονταν δεκάδες χαμένες εργατοώρες, έξοδα, βενζίνες, με άγχος μετακίνησης. Η ασφαλιστική καινοτομία στη διαμεσολάβηση μπορεί να διευρύνει τα πελατολόγια, τα ωράρια εργασίας χωρίς φυσική παρουσία, την αμεσότητα στο κλείσιμο της συμφωνίας και γενικότερα να δημιουργήσει το πλαίσιο ενός φορητού γραφείου, που μπορεί να λειτουργήσει παντού, αρκεί να υπάρχει σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Internet of Things, Big Data, Cloud, Mobility

Mobility, Big Data, Cloud, Social Technologies: Τεχνολογικές καινοτομίες που άλλαξαν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες αλληλεπιδρούν με τις εταιρείες τους και περιμένουν αντίστοιχες αλλαγές στις δικές τους σχέσεις (προσωπικές και φυσικές) με τα προϊόντα και τις εταιρείες. Η επικέντρωση στην εμπειρία του καταναλωτή έχει ξεκινήσει να διακόπτει τα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα και, μέσω της επόμενης γενιάς Internet of Things, αυτή η επίδραση θα επηρεάσει τους πωλητές, τους κατασκευαστές, τον τραπεζικό κλάδο, τον κλάδο υγείας και τις κυβερνητικές υπηρεσίες.

Αναγκαστική η ασφαλιστική καινοτομία λέει έρευνα της KPMG

«Το μέλλον θα διαμορφώνεται από αυτούς που καινοτομούν σήμερα. Αυτό θα είναι δεδομένο και αναγκαστικό για τον ασφαλιστικό κλάδο» δηλώνει ο Gary Reader, Global Head of Insurance της KPMG International.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι διαμεσολαβούντες δεν θα μπορούν πλέον να κάνουν «μία από τα ίδια» και να περιμένουν να αναπτυχθούν, αναφέρει σε έκθεσή της η KPMG. H τεχνολογία και η καινοτομία δημιούργησαν έναν νέο κόσμο από ευκαιρίες για ιδιώτες, επιχειρήσεις και για την κοινωνία. Η πραγματικότητα είναι ότι οι πελάτες, οι επενδυτές και οι εργαζόμενοι ζητούν την καινοτομία. Στην πραγματικότητα, την περιμένουν όχι μόνο από τους παρόχους της (τεχνολογίας) και των κατασκευαστών αλλά και από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
Για να αναζητήσει αυτές τις ευκαιρίες που διαμορφώνονται για την ασφαλιστική αγορά η KPMG International προχώρησε σε on line survey σε στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών, εμπλουτισμένη με σχόλια από μερικούς από τους πλέον προωθημένους, τεχνολογικά, ασφαλιστικούς, αντασφαλιστικούς ομίλους, διαμεσολαβούντες και startups. H έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο ασφαλιστικός κλάδος χρειάζεται να μεταπηδήσει από μια παραδοσιακή «αποφυγής κινδύνου» (risk averse) κουλτούρα σε μία που θα ενθαρρύνει τον πειραματισμό ενόσω μετριάζει τον κίνδυνο.

Η πρόοδος είναι ξεκάθαρα προς την κατεύθυνση πολλών κυρίαρχων ασφαλιστικών οργανισμών οι οποίοι προσπαθούν να ανταποκριθούν στις νέες καταναλωτικές απαιτήσεις και να διαφοροποιηθούν από νέους, πιο ευέλικτους ανταγωνιστές. Επίσης, δεν υπάρχει η «ασημένια σφαίρα» για να δημιουργηθούν περισσότερο καινοτόμοι οργανισμοί ή να πραγματοποιούν νέες ιδέες. Οι ασφαλιστικές και οι διαμεσολαβούντες χρειάζονται να δημιουργήσουν τους δικούς τους δρόμους, με έξυπνες λύσεις και ενέργειες.

Η έρευνα της KPMG πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2015 ανάμεσα σε 280 ανώτατα στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών, σε 20 χώρες. Το δείγμα περιλάμβανε κατά 25% εταιρείες ζωής και υγείας, 23% ασφάλιση περιουσίας και ατυχημάτων, 29% σύνθετες καλύψεις, 23% λοιπές καλύψεις. Οι 90 περίπου επιχειρήσεις είχαν ετήσια έσοδα που ξεπερνούσαν τα 5 δισ. δολ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*