Θετικές εισηγήσεις για ΣΔΙΤ στις φυσικές καταστροφές, σκοντάφτουν στις Περιφέρειες

του Νίκου Σακελλαρίου

Θετικά προσκείμενοι ήταν  στην δημιουργία κοινών σχημάτων καλύψεων και αποζημιώσεων φυσικών καταστροφών στελέχη των υπουργείων οικονομικών και Ανάπτυξης  οι οποίοι ήταν έτοιμοι μέχρι πριν λίγο καιρό να μεταφέρουν τις προτάσεις τους σε υψηλότερα κλιμάκια μέσα στα υπουργεία.  Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του I.W  υπήρχαν και προτάσεις για κατάθεσή τους στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής  οι οποίες όμως φρέναραν μετά από πολιτικές και κομματικές αντιδράσεις που προέρχονταν κυρίως από τις Περιφέρειες προς τους βουλευτές.

Πολλοί περιφερειάρχες δεν βλέπουν με καλό μάτι την δημιουργία ΣΔΙΤ  για τις φυσικές καταστροφές καθώς θεωρούν ότι χάνουν κεκτημένα δικαιώματα και ενδεχομένως κρατικές επιχορηγήσεις.  Η αντίδραση είναι μεγαλύτερη σε επίπεδο στελεχών που τονίζουν εμφατικά ότι δεν πρόκειται να γίνουν «υπάλληλοι των ασφαλιστικών» προωθώντας καποια προγράμματα καλύψεων φυσικών καταστροφών.

Τα προγράμματα συνεργασιών Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα όχι μόνο στις χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης και ειδικά στην περιφέρεια  (Πορτογαλία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία) που έχουν παρεμφερή προβλήματα με την Ελλάδα (ειδικά σε ότι αφορά τις  δασικές πυρκαγιές, καταστροφές καλλιεργειών  και τους σεισμούς ) αλλά και σε χώρες εκτός Ε.Ε.  όπως η Τουρκία , το Ισραήλ.   Περιττό βεβαίως να τονίσουμε ότι τα ΣΔΙΤ καλύψεων φυσικών καταστροφών είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένα (με διαφορετικές καλύψεις και περιβαλλοντικές  ανάγκες βεβαίως) στις χώρες  της Β. Ευρώπης και στη Βρετανία.

Θετικές εισηγήσεις για ΣΔΙΤ  καλύψεων φυσικών  καταστροφών έχουν γίνει κατά καιρούς και από τις αρμόδιες Επιτροπές της Ευρωπαικής Ένωσης και έχουν μεταφερθεί στις επισκέψεις των Επιτρόπων στην Αθήνα όλη την περίοδο της κρίσης.  Η ασφαλιστική αγορά έχει τουλάχιστον 10 εταιρείες που έχουν και τεχνογνωσία και υποδομές για να συμμετάσχουν σε τέτοια προγράμματα με ελάχιστες επιβαρύνσεις για το Κράτος.  Υπολογίζεται ότι για τις καλύψεις ζημιών από καιρικές καταστροφές  μέσω ΣΔΙΤ , το κόστος  που δαπανά το κράτος στις αποζημιώσεις είναι τουλάχιστον 10% ή και 20% αυτού που πληρώνει  με το σημερινό σύστημα.  Και για ένα κράτος που τελεί σε ειδικές συνθήκες όπως η Ελλάδα  αυτό σημαίνει εξοικονόμηση πολλών εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*