Η καινοτομία και οι νέοι δρόμοι της ασφάλισης (μέρος β΄)

των Έλενας Ερμείδου και Νίκου Σακελλαρίου

Εσωτερικές καινοτομίες των επιχειρήσεων

Αλλαγές οργανογραμμάτων

Το πιο σύνηθες καινοτόμο μοντέλο, που υιοθετείται εδώ και πολλές δεκαετίες, είναι οι εσωτερικές καινοτόμες αλλαγές, έτσι ώστε να υπάρχει άμεση ενημέρωση και πληροφόρηση σχετικά με τη διαδικασία: ενημέρωση πελάτη-κλείσιμο και πληρωμή συμβολαίου-έκδοση.

Από τη δεκαετία του ’50 μέχρι και τις αρχές του 2000, τα παραδοσιακά οργανογράμματα συγκέντρωναν τις παραπάνω διαδικασίες σε συγκεκριμένα τμήματα, τα οποία έπρεπε να συνεννοηθούν μεταξύ τους, γεγονός που δημιουργούσε μεγάλες καθυστερήσεις όσον αφορά τις υπηρεσίες προς τον ασφαλισμένο, λάθη και ασφαλιστικές απάτες ή κλοπές χαρτοφυλακίων. Σταδιακά, τα περισσότερα τμήματα ενοποιήθηκαν, και πλέον υπάρχει μόνο εσωτερική επικοινωνία μεταξύ τμημάτων πωλήσεων-δικτύων-ασφαλισμένων.

Εσωτερικές καινοτόμες μηχανογραφήσεις

Η μεγάλη επανάσταση κατά τη διάρκεια των millenniums στην ελληνική ασφαλιστική αγορά ήταν τα καινοτόμα εσωτερικά μηχανογραφικά συστήματα. Τα συστήματα αυτά ξεκίνησαν από τη δεκαετία του ’80 στην Αμερική, πέρασαν την δεκαετία του ’90 στην Ευρώπη και πλέον είναι κοινές πρακτικές στο σύνολο των ελληνικών ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Τα συστήματα αυτά επιτρέπουν την παρακολούθηση όλης της διαδικασίας έκδοσης συμβολαίων σε ολόκληρο το φάσμα της επιχείρησης.

Πλέον, κάθε υπάλληλος μπορεί να γνωρίζει τι συμβαίνει με κάποιο συμβόλαιο από τη στιγμή που έχει υπογραφεί η έκθεση. Μάλιστα, η καθιέρωση της «ηλεκτρονικής υπογραφής» επιτρέπει να γνωρίζει η επιχείρηση και την αποδοτικότητα του agency, των συνεργατών της και των υπαλλήλων. Κατά αυτόν τον τρόπο, ο χρόνος μεταξύ της υπογραφής και της έκδοσης του συμβολαίου μέσα από τα παραδοσιακά δίκτυα έχει μειωθεί σε μερικές ώρες, όταν πριν από δύο δεκαετίες απαιτούσε μία ή δύο εβδομάδες. Επίσης, τα εσωτερικά ηλεκτρονικά πρωτόκολλα βοηθούν στο να προστατεύονται τα χαρτοφυλάκια και να μη λεηλατούνται, στον βαθμό που οι ίδιες οι εταιρείες το επιτρέπουν.

Εξωτερικές και εσωτερικές τεχνολογικές καινοτομίες

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός σηματοδοτεί, ολοένα και περισσότερο, την αλλαγή του ρόλου και του προφίλ του ίδιου του διευθύνοντος συμβούλου, που θα απαιτεί ένα περισσότερο τεχνολογικό προφίλ. Ως εκ τούτου, αναμένεται ότι μέχρι το 2020, το ένα τρίτο των CEOs και των COOs της ευρωπαϊκών εταιρειών του FT500 θα έχουν τουλάχιστον πέντε χρόνια εμπειρίας με ηγετικό ρόλο στον χώρο της τεχνολογίας.
Επιπλέον, οι εταιρείες δημιουργούν νέους ρόλους, περιλαμβανομένου και του CDO (Chief Digital Officer), ή ενδυναμώνουν τους CIOs (Chief Information Officers), COOs (Chief Operations Officers) και CMOs (Chief Marketing Officers), ώστε να ηγηθούν στην ψηφιακή στρατηγική.

Οι κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν, επίσης, τον ψηφιακό μετασχηματισμό με τη δημιουργία νέων μονάδων που επικεντρώνονται σε αυτήν τη στρατηγική και με εργαστήρια καινοτομίας, ώστε να δημιουργήσουν νέες εμπειρίες για τους πελάτες τους (π.χ. μέσω AR/VR), αντιμετωπίζοντας τα δεδομένα ως στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο, που δημιουργεί νέες πηγές εσόδων (χρησιμοποιούν την πληροφορία ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα), ή αναζητώντας γνωστικές λύσεις τεχνητής νοημοσύνης (AI/cognitive solutions), για τη δημιουργία νέας αξίας, και υιοθετώντας το cloud.

Εντυπωσιακή ήταν η πρόβλεψη για το επόμενο στάδιο ανάπτυξης του κλάδου των ΤΠΕ, το οποίο αποκαλείται 4η Πλατφόρμα και θεωρείται η τομή της τεχνολογίας και του ανθρώπινου σώματος, με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στο ανθρώπινο βιοσύστημα και τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών για την κατασκευή βιολογικών συστημάτων. Η αποστολή της 4ης Πλατφόρμας είναι αυτό που αποκαλείται “augmented humanity”. Από την 4η Πλατφόρμα αναδύονται όλων των ειδών τα ερωτήματα για τις επιπτώσεις των ΤΠΕ στην ανθρωπότητα, την κοινωνία και την ηθική.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*