insurance europe logo

Insurance Europe: Προωθεί τη χρηματοοικονομική εκπαίδευση στην ψηφιακή εποχή

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Η χρηματοοικονομική εκπαίδευση  (financial literacy) είναι μια σημαντική δεξιότητα ζωής που πρέπει να καλλιεργηθεί το νωρίτερο δυνατον για να ενθαρρύνει την υπεύθυνη οικονομική συμπεριφορά και να δώσει στους ανθρώπους την δυνατότητα να αναλάβουν τον έλεγχο των οικονομικών τους. Αυτό είναι το βασικό μήνυμα της τελευταίας έκθεσης της Insurance Europe, της ένωσης των (αντ)ασφαλιστικών εταιρειών της ΕΕ, με τίτλο “Η χρηματοοικονομική εκπαίδευση στην ψηφιακή εποχή-Πρωτοβουλίες της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής βιομηχανίας”.

Η έκθεση περιλαμβάνει συγκεκριμένες προτάσεις για την ενίσχυση της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη, ώστε οι πολίτες να εξοπλιστούν με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την καλύτερη κατανόηση των χρηματοοικονομικών προϊόντων.

Η έκθεση δημοσιεύεται στο πλαίσιο της Global Money Week, της ετήσιας εκστρατείας για την ενίσχυση της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης σε παιδιά και εφήβους. Η Insurance Europe προτείνει στην Κομισιόν να προωθήσει την υιοθέτηση εθνικών στρατηγικών για την χρηματοοικονομική εκπαίδευση στις χώρες-μέλη της ΕΕ καθώς και την ενσωμάτων σχετικών στοιχείων στην διδακτέα ύλη των σχολείων.

“Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι να προχωρήσουμε από την ευαισθητοποίηση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για χρηματοοικονομικά θέματα στην αλλαγή της συμπεριφοράς των ατόμων όσον αφορά τον μακροπρόθεσμο χρηματοοικονομικό σχεδιασμό και την επιλογή αποταμιευτικών προϊόντων. Η εισαγωγή στοιχείων χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης στη διδακτέα ύλη των σχολείων όχι μόνο αναπτύσσει υπεύθυνες συμπεριφορές από νεαρή ηλικία, αλλά και διασφαλίζει την προσέγγιση του ευρύτερου δυνατού κοινού”, σχολίασε η Michaela Koller, γενική διευθύντρια της Insurance Europe.

H έκθεση εισηγείται την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων για την χρηματοοικονομική εκπαίδευση, ενώ εισηγείται στην Κομισιόν να λάβει υπόψη της τις σωρευτικές επιπτώσεις από τις πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες της ΕΕ όσον αφορά τον όγκο των προσυμβατικών πληροφοριών που δίδονται στους καταναλωτές και να λάβει πρωτοβουλίες για την άρση των “επαναλήψεων” όπου αυτές υπάρχουν. Καθώς πολλοί άνθρωποι αγοράζουν πλέον ασφαλιστική κάλυψη online, είναι ζωτικής σημασίας οι νομοθετικές ρυθμίσεις της ΕΕ να μην είναι μόνο τεχνολογικά ουδέτερες, αλλά και αρκετά εμπροσθοβαρείς ώστε να ευθυγραμμίζονται με τις προδιαγραφές της ψηφιακής εποχής.

“Για να λαμβάνουν σωστές χρηματοοικονομικές αποφάσεις, οι καταναλωτές χρειάζονται δυο πράγματα: Να έχουν χρηματοοικονομική εκπαίδευση και  πρόσβαση στην πληροφόρηση για τα διαθέσιμα προϊόντα και υπηρεσίες. Η χρηματοοικονομική εκπαίδευση και η υψηλής ποιότητας, σχετική προσυμβατική ενημέρωση είναι απαραίτητες και συμπληρώνουν η μια την άλλη, οπότε είναι σημαντικό οι εποπτικές αρχές να προσεγγίσουν σωστά και τις δυο πτυχές”, πρόσθεσε η κ. Koller.

Μπορείτε να δείτε την έκθεση της Insurance Europe εδώ:

https://www.insuranceeurope.eu/sites/default/files/attachments/Financial%20education%20in%20a%20digital%20age.pdf

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*