Μειώθηκε στα 1,08 δισ. € η παραγωγή του κλάδου αυτοκινήτων το 2015

Στα 1,08 δισ. € (2014: 1,23) ανήλθε η παραγωγή του κλάδου αυτοκινήτων το 2015, συμμετέχοντας με 29,0% στο σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων, ενώ οι καταβολές αποζημιώσεων εκτιμάται ότι ανήλθαν στο ύψος των 579 εκατ. € περίπου (648 εκατ. € το 2014).

Η μεγαλύτερη, σε όγκο ασφαλίστρων, κάλυψη των αυτοκινήτων είναι η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, της οποίας η παραγωγή μειώθηκε από το 1,03 δισ. € το 2014 στα 888 εκατ. € το 2015 (-13,5%).

Η ασφάλιση αυτοκινήτου αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους ασφάλισης της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, όπου δραστηριοποιήθηκαν 29 ασφαλιστικές επιχειρήσεις το 2015 (2014: 29) με τη μορφή της ανώνυμης εταιρείας ή του υποκαταστήματος αλλοδαπής επιχείρησης.

Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία των ασφαλισμένων οχημάτων έτους 2015, η κατηγορία επιβατικά-ταξί αποτελεί το 71,7% του πλήθους οχημάτων, ενώ επί του ποσού των δηλωθεισών ζημιών αντιστοιχεί στο 77,8% του συνόλου.

Τα τροχαία ατυχήματα στα οποία περιλαμβάνονταν νεκροί και τραυματίες μειώθηκαν το 2015 έναντι του 2014 και έφθασαν τις 11,6 χιλιάδες. Αντίθετα, οι νεκροί αυξήθηκαν από 793 το 2014 σε 805 το 2015, ενώ οι τραυματίες (βαριά και ελαφρά) μειώθηκαν. Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων οφείλονται στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, στην απόσπαση προσοχής και στην υπερβολική ταχύτητα.

Αναλόγως του είδους του ατυχήματος, τα περισσότερα θανατηφόρα αποδίδονται στις συγκρούσεις, στις εκτροπές και στις παρασύρσεις πεζών.

Σχετικά με τις κλοπές τροχοφόρων, η Ελληνική Αστυνομία πληροφορεί ότι τελέστηκαν περί τις 26,5 χιλιάδες κλοπές και 673 απόπειρες. Από τα παραπάνω περιστατικά, περίπου 8 χιλιάδες εξιχνιάστηκαν. Ο αριθμός των κλοπών είναι αυξημένος σε σχέση με το 2014, το ίδιο όμως ισχύει και για τις εξιχνιάσεις.

Στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά, ο κλάδος αυτοκινήτου είναι επίσης πολύ σημαντικός. Κατείχε μερίδιο αγοράς 38,5% επί των ασφαλίσεων κατά ζημιών, ενώ η παραγωγή του αυξήθηκε κατά 0,1% το 2014, στα 130,5 δισ. €.

Διαβάστε τη σχετική μελέτη της ΕΑΕΕ: 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*