Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτου: Υπαρκτό ενδιαφέρον για τιτλοποίηση από ξένα funds

Του Νίκου Σακελλαρίου

Έντονο ενδιαφέρον από γερμανικά funds υπάρχει για τις εξελίξεις στο Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτου και για το ενδεχόμενο τιτλοποίησης χρέους σύμφωνα με πληροφορίες του IW.

To ενδεχόμενο τιτλοποίησης ήταν μία από τις πολλές προτάσεις που κατατέθηκαν κατά καιρούς από την ΕΑΕΕ προς την πολιτεία και τους αρμόδιους παράγοντες των Υπουργείων Οικονομικών, Μεταφορών και της Τράπεζας της Ελλάδας προκειμένου να κλείσει το έλλειμμα που εμφανίζει. Η πρόταση αυτή, ελλείψει κάποιου υπαρκτού ενδιαφέροντος, είχε ατονήσει, αλλά και δεν είχε την ανάλογη αντιμετώπιση από τους εγχώριους θεσμικούς φορείς. Όμως, διαφαίνεται πλέον το ενδιαφέρον ξένων (γερμανικών) funds για τιτλοποίηση των απαιτήσεων του ΕΚ και διάθεση των τίτλων σε δευτερογενείς αγορές.

H λύση της τιτλοποίησης υποστηρίζεται και από τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών που τη θεωρούν εφικτή και προσοδοφόρο λύση προς όλες τις κατευθύνσεις. Υπενθυμίζεται ότι και παλαιότερα η λεγόμενη task force είχε καταθέσει μία πρόταση για τιτλοποίηση, η οποία όμως δεν προχώρησε ελλείψει πολιτικού σχεδιασμού.

H τάση για τιτλοποιήσεις είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στην Ευρώπη εξαιτίας της αυξημένης ρευστότητας που υπάρχει αλλά και λόγω της διεύρυνσης του προγράμματος QE, αγοράς χρεογράφων (κρατικών και εταιρικών ομολόγων σήμερα) από την ΕΚΤ.  H ευκαιρία που διαφαίνεται για την εξυγίανση του Επικουρικού Κεφαλαίου μοιάζει πολύ κοντινή, αλλά θα πρέπει να υποστηριχθεί και από την πολιτική ηγεσία.

Στα 400 εκατ. ευρώ το έλλειμα, κρίσιμη η απόφαση του Αρείου Πάγου για τις αποζημιώσεις

Το έλλειμμα του Επικουρικού Κεφαλαίου αυτοκινήτου ανέρχεται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2015) με τάσεις αύξησης. Ένα σημαντικό πρόβλημα είναι η εκδίκαση από την Ολομέλεια του Αρείου Πάγου στις 17 Νοεμβρίου 2016, της συνταγματικότητας του νόμου του 2012 που όριζε συγκεκριμένα πλαφόν αποζημιώσεων. Εάν το ανώτατο δικαστήριο αποφανθεί ότι δεν μπορεί να υπάρχει «κόφτης» στις αποζημιώσεις, ενδεχομένως το έλλειμμα του Επικουρικού Ταμείου να εκτιναχθεί περισσότερο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*