Τα insuretech προϊόντα επανακαθορίζουν τις σχέσεις ασφαλιστικών – πελατών

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Οι νεοφυείς εταιρίες υψηλής τεχνολογίας του ασφαλιστικού κλάδου (insurtech start-ups) θα βελτιώσουν την λειτουργία της ασφαλιστικής βιομηχανίας, σύμφωνα με νέα έρευνα της PwC.

Η PwC ισχυρίζεται ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες αναβαθμίζονται χάρη στην εισροή νέων τεχνολογιών (με “αγωγό” τις start-ups) και δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο πώς τα νέα τεχνολογικό-ασφαλιστικά προϊόντα (insuretech products) μπορούν να επανακαθορίσουν το πλέγμα των σχέσεων μεταξύ πελάτη και εταιρείας.

H έρευνα που βασίζεται σε ευρήματα από πάνω από 1.300 νεοφυείς εταιρείες διεθνώς, υποστηρίζει μεταξύ άλλων ότι το 75% των επαγγελματιών ασφαλιστών πιστεύουν ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές στον κλάδο θα επέλθουν από τη δημιουργία νέων προϊόντων που θα ικανοποιούν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών. Οι “εδραιωμένες” ασφαλιστικές εταιρίες θεωρούν τα προϊόντα αυτά ως ευκαιρία για βελτίωση της αλληλεπίδρασής τους με τους πελάτες.

Επιταχυντές όπως το  Startupbootcamp InsureTech στοχεύουν να δείξουν πώς οι παραδοσιακές δυνάμεις του ασφαλιστικού κλάδου και οι νεοφυείς εταιρείες μπορούν να συνεργαστούν για να αξιοποιήσουν οι μεν τα ταλέντα των δε και να “γεφυρώσουν” τις διαφορές τους αναφορικά με τις προτεραιότητες και τις προσεγγίσεις τους.

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα της PwC, η πλειονότητα των νέων “παικτών” της ασφαλιστικής αγοράς θεωρούν εαυτούς θετική επίδραση (enablers) και όχι παράγοντα διαταραχής (disruptors) που επιδιώκει να αντικαταστήσει τις υφιστάμενες εταιρείες του κλάδου.  Σημαντικός αριθμός insurtech εταιρειών εξάλλου, έχει επικεντρωθεί στο πώς να βοηθήσει τις ασφαλιστικές να μειώσουν τα κόστη τους και να βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους μέσω της χρήσης καινοτόμων εργαλείων ανάλυσης στοιχείων και του εξορθολογισμού των υποστηρικτικών εργασιών (back office).

“Εάν οι νεοφυείς εταιρείες insurtech και οι παραδοσιακοί ασφαλιστικοί όμιλοι μπορούν να συνεργαστούν αρμονικά για να δημιουργήσουν νέα προϊόντα μειώνοντας παράλληλα τα λειτουργικά κόστη και μετακυλίοντας μέρος του οφέλους στον πελάτη, αυτό δεν είναι απλά ένα έναυσμα για αύξηση της κερδοφορίας, αλλά μια πραγματική εταιρεία για τις ασφαλιστικές να “χτίσουν” και να διατηρήσουν στέρεες σχέσεις με τους πελάτες τους”, σημειώνει το στέλεχος της  PwC  Jonathan Howe. “Αυτό εξελίσσεται σε μια θαυμάσια ευκαιρία για την ασφαλιστική βιομηχανία ώστε να βελτιώσει την όχι και τόσο καλή της φήμη, συνεχίζοντας παράλληλα να αντιμετωπίζει μερικά από τα μεγαλύτερα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας. Ο ρόλος του ασφαλιστικού κλάδου είναι πλέον εν πολλοίς να βοηθά τους πελάτες να προλάβουν τυχόν απώλειες ή καταστροφές και όχι απλώς να τους αποζημιώνει “κατόπιν εορτής”. Αγκαλιάζοντας νέες τεχνολογίες και νέους τρόπους σκέψης, η ασφαλιστική βιομηχανία μπορεί να επιβεβαιώσει τον ρόλο του αξιόπιστου εταίρου όσο για ιδιώτες πελάτες όσο και για επιχειρήσεις…”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*