Χωρίς προσανατολισμό αλλά με ελπίδα το α’ τρίμηνο για την ασφαλιστική αγορά

[starbox]

«Καράβι χωρίς πυξίδα» μοιάζει η ασφαλιστική αγορά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016.  Για την έλλειψη προσανατολισμού δεν ευθύνεται η ίδια η αγορά αλλά οι οικονομικές συνθήκες όπως διαμορφώθηκαν.  Οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται μέσα αντίξοες οικονομικές συνθήκες για τους πολίτες να προσελκύσουν νέα χαρτοφυλάκια ενώ για τις ίδιες γνωρίζουν ότι θα επιβαρυνθούν φορολογικά για οποιαδήποτε αύξηση νέας παραγωγής.  Οι αλλαγές συντελεστών φορολόγησης (στο 15%) που πραγματοποιήθηκαν το 2015 , υπολογίζεται ότι θα αυξήσουν την φορολογίας  των ασφαλιστικών εταιρειών κατά 20-30 εκατ. ε υρώ περίπου.

Η αύξηση της φορολογίας  δεν σημαίνει μόνο λιγότερα έσοδα και κέρδη ούτε μόνο αύξηση των ζημιών. Σημαίνει ΚΥΡΙΩΣ την κατάρρευση των ψυχολογικών αντοχών όλων των ανθρώπων της αγοράς στην προσπάθειά τους να αυξήσουν την παραγωγή , τα εισοδήματά τους και να αναπτύξουν τις εταιρείες τους.  Η ποιοτική αυτή παράμετρος δεν πρέπει να είναι θεωρητική. Ρωτήστε γύρω σας όλα τα στελέχη της αγοράς και θα σας μείνει η ίδια εντύπωση. ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ και ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΑ.  Οι φιλοδοξίες για ανάπτυξη μετατράπηκαν σε ανάγκες για επιβίωση.  Στον βωμό ποιού ;  Του Ελληνικού Κράτους το οποίο αρνείται να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις, αρνείται να συνειδητοποιήσει την πραγματικότητα ,  αδυνατεί να πουλήσει ένα ακίνητο και δεν θέλει να ταράξει τον ύπνο του Δημοσίου.

Για να βγούμε όμως από την ‘μαυρίλα’ της αγοράς θα πρέπει να σταθούμε και στις αισιόδοξες προσπάθειες που γίνονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες.  Ο διεθνής μαραθώνιος NN  Μέγας Αλέξανδρος που έγινε στη Θεσσαλονίκη αποτέλεσε μία εικόνα αισιοδοξίας.  Την ίδια αισιοδοξία που μεταδίδουν οι προσπάθειες της Interamerican να βρει καινοτομίες, της AXA να προσφέρει νέα προιόντα, της Metlife να παραμείνει το ίδιο υψηλά ποιοτική όπως ήταν παλαιότερα, της Generali να ικανοποιεί πελάτες και συνεργάτες , της Groupama να συνεχίσει με ελληνική ηγεσία την διεύρυνση των πωλήσεών της, της Ergo, της AIG και της HDI-Gerling να δημιουργήσουν ένα μοντέλο ισχυρής παρουσίας στις Γενικές Ασφαλίσεις, της Allianz να συντηρήσει  το  όνομα της στην  αγορά ,  της Εθνικής Ασφαλιστικής να παραμείνει ηγέτης στον κλάδο εμψυχώνοντας το δίκτυο της ανά την Ελλάδα, της Eurolife η οποία κάτω από την στέγη της Fairfax θέλει να φέρει νέο ‘αέρα’ στην αγορά, της Ευρωπαϊκής Πίστης η οποία κινείται δυναμική και ανεξάρτητη και των μικρότερων ελληνικών επιχειρήσεων που κρύβουν ‘διαμάντια’ στους ισολογισμούς τους όπως για παράδειγμα η Ευρώπη Ασφαλιστική, η Aτλαντική Ένωση , η NP Insurance , η Interasco  και άλλες . Η ‘σπίθα’ υπάρχει. Πρέπει να βρεθεί και καλό προσάναμμα για να ‘ανάψει’ η ασφαλιστική αγορά

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*