Έρευνα Hellas Direct: Μειωμένη κατά 33% η μέση διάρκεια συμβολαίου στα capital control

Το 2014 η Hellas Direct δημιούργησε το Timeline, μια πρωτοποριακή υπηρεσία που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει διάρκεια ασφαλιστηρίου από 30 έως 365 ημέρες, εισάγοντας τη συνδρομητική λογική στην ασφάλιση αυτοκινήτου. Από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του το Timeline συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της εταιρείας και υιοθετήθηκε ως εργαλείο από τους περισσότερους πελάτες της. Επιπλέον, η υπηρεσία συμμορφώνεται απόλυτα με το Solvency II και τις οδηγίες της Τράπεζας της Ελλάδος, μια και ο πελάτης καλείται να προεξοφλήσει το ασφάλιστρο του, όπως ορίζουν οι εγκύκλιοι της τελευταίας.

Πέρα όμως από την κύρια λειτουργία του, το Timeline είναι πολύτιμο και για έναν άλλον λόγο: οι εναλλαγές στη διάρκεια των συμβολαίων αντανακλούν την ψυχολογία των καταναλωτών και επιτρέπουν να αξιολογηθεί ο αντίκτυπος που έχουν θετικά ή αρνητικά γεγονότα στην αγορά, όπως οι εκλογές, τα capital controls, η επίσκεψη της Μέρκελ, ακόμη και τα Χριστούγεννα. Αυτός είναι και ένας έμμεσος τρόπος να αξιολογηθεί πόσο μακροπρόθεσμα σκέπτονται οι καταναλωτές, πώς επηρεάζονται οι αγοραστικές αποφάσεις τους –ειδικά όσες αφορούν υποχρεωτικές από τον νόμο δαπάνες– και κατ’ επέκταση ο βαθμός συμμόρφωσής τους με τον νόμο.

Το βασικό συμπέρασμα είναι απλό: όσο πιο έντονα και σοβαρά είναι τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα, τόσο λιγότερα χρήματα θα διαθέσουν οι καταναλωτές στην ασφάλισή τους, επιλέγοντας μικρότερη διάρκεια συμβολαίου. Το 2015, που αφορά και η έρευνα «The Greek Sentiment Index» της Hellas Direct, οι διακυμάνσεις υπήρξαν πολύ έντονες. Τον Ιανουάριο οι επικείμενες εκλογές και το αίσθημα αισιοδοξίας που δημιουργήθηκε γύρω από αυτές ώθησαν τους καταναλωτές να αγοράσουν μεγαλύτερης διάρκειας ασφαλιστήρια: το κύμα αισιοδοξίας αύξησε τον μέσο όρο της κατά 28%.

hellas-firect-greek-sentiment-index

Στο διάστημα των διαπραγματεύσεων η πτώση στη διάρκεια των ασφαλιστηρίων έγινε αισθητή, αντικατοπτρίζοντας τη μετέωρη ψυχολογία και την αβεβαιότητα των καταναλωτών. Με την ανακοίνωση δε των capital controls η μέση διάρκεια μειώθηκε κατά 33%, πέφτοντας στα πιο χαμηλά επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ από το Timeline. Η ασταθής οικονομική κατάσταση ώθησε επίσης τους καταναλωτές να επιλέξουν φθηνότερα ασφαλιστικά προγράμματα.

Οι δεύτερες εκλογές χαρακτηρίστηκαν από μια σχετική αισιοδοξία, αν και μικρότερης έντασης από του Ιανουαρίου – η διαφορά ανάμεσα στις δύο εκλογικές περιόδους είναι 32%. Σήμερα, ωστόσο, η γενική αίσθηση και ψυχολογία των καταναλωτών είναι αρνητική, με τον μέσο όρο να διαμορφώνεται κοντά στα επίπεδα του δημοψηφίσματος.

Η Hellas Direct παρατήρησε ακόμη ότι:

  • Οι καταναλωτές που επιλέγουν περισσότερες καλύψεις επιλέγουν και μεγαλύτερη διάρκεια συμβολαίου. Οι πελάτες που επιλέγουν το Additional πρόγραμμα έχουν κατά μέσο όρο 33% μεγαλύτερης διάρκειας συμβόλαια από εκείνους που επιλέγουν το Essential.
  • Οι νεότεροι καταναλωτές διαθέτουν μικρότερα ποσά στην ασφάλεια του αυτοκινήτου τους και ως εκ τούτου επιλέγουν μικρότερη διάρκεια. Ηλικίες 25-40 επιλέγουν κατά 15% μικρότερη διάρκεια σε σχέση με τους 40+.
  • Οι κάτοικοι αστικών περιοχών επιλέγουν μεγαλύτερης διάρκειας συμβόλαια κατά 33% σε σύγκριση με τους κατοίκους της επαρχίας.
  • Οι πελάτες που ανανεώνουν έγκαιρα επιλέγουν 58% μεγαλύτερη διάρκεια συμβολαίου, σε αντίθεση εκείνους που αφήνουν κενά ασφάλισης.
  • Τέλος, δεν συμπίπτει κάτι εκρηκτικά θετικό στην αγορά ασφάλισης με αθλητικές επιτυχίες, τη Eurovision ή το X-Factor.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*