Το ασφαλιστικό «πείραμα» της Google απέτυχε

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου,

Τεράστια αίσθηση έχει προκαλέσει στον ασφαλιστικό κλάδο διεθνώς η απόφαση της Google να “βάλει λουκέτο” στο Google Compare, την ιστοσελίδα σύγκρισης και πώλησης  διαφόρων χρηματοοικονομικών προϊόντων, μεταξύ των οποίων και ασφαλειών αυτοκινήτου, η οποία μετρούσε μόλις ένα χρόνο ζωής. Και τούτο διότι η απόπειρα διείσδυσης της Google στην ασφαλιστική αγορά θεωρήθηκε ως κλασικό “κρούσμα” ψηφιακής διαταραχής και προάγγελος της νέας τάξης πραγμάτων που απειλεί τα εδραιωμένα μοντέλα διανομής και πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών και ιδιαίτερα τους διαμεσολαβητές.

Ο διάλογος για το “τι πήγε στραβά” για το ασφαλιστικό πείραμα της  Google έχει ανάψει. Πολλοί πιστεύουν ότι η Google απέτυχε επειδή δεν είχε επαρκή γνώση της ασφαλιστικής αγοράς, ενώ άλλοι συμβουλεύουν τους μεσίτες και τους πράκτορες να μην πανηγυρίζουν και να μην εφησυχάζουν για την αποτυχία ενός μόνο εκ των πολλών online ανταγωνιστών τους.

Η Google ενημέρωσε με επιστολή της τις εταιρείες που συνεργάστηκαν στο Google Compare ότι η υπηρεσία θα διακόψει οριστικά της λειτουργία της στις 23 Μαρτίου, παραδεχόμενη ανοιχτά ότι “δεν απέδωσε τα αναμενόμενα”. Ο Andrew Rose, διευθύνων σύμβουλος της Compare.com. (που συνεργάστηκε με την Google κατά την έναρξη της υπηρεσίας) δήλωσε σοκαρισμένος από την εξέλιξη. “Η σύγκριση προϊόντων είναι εκεί που διασταυρώνονται το Ιντερνετ και η ασφάλιση και πρέπει να γνωρίζεις καλά και τις δυο πλευρές για να υπάρχει καλό αποτέλεσμα”. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το μοντέλο του Compare.com προσφέρει στους καταναλωτές την δυνατότητα να αγοράζουν ασφάλειες αυτοκινήτου μέσω τηλεφωνικών κέντρων, πρακτόρων και online, σε αντίθεση με το Google Compare που είχε επικεντρωθεί στην online σύγκριση των προϊόντων και στην αγορά τους κυρίως μέσω των συνεργαζόμενων ασφαλιστικών εταιρειών.

Σύμφωνα με τον Laird Rixford, πρόεδρο της ITC, που έχει αναπτύξει  λογισμικό σύγκρισης ασφαλιστικών προϊόντων ειδικά για πράκτορες, “H Google θεωρούνταν πάντα ο απόλυτος διαταραχέας (disruptor).  Μπορεί να είναι μεγάλο όνομα, αλλά δεν έχουν το μεγαλύτερο ειδικό βάρος στην online ασφάλιση.Πολλοί πράκτορες και μεσίτες ασφαλειών φαίνεται να νομίζουν ότι επειδή η Google απέτυχε, κανένας δεν μπορεί να διαταράξει το υφιστάμενο μοντέλο, το οποίο ωστόσο δέχεται επίθεση από πολλούς άλλους παίκτες. Δεν δικαιολογείται εφησυχασμός.”

Για τον Guy Weismantel, αντιπρόεδρο της εταιρείας ασφαλιστικού λογισμικού Vertafore,  το πρόβλημα είναι ότι η Google εισήλθε σε έναν χώρο που είχε ήδη πολλούς, εδραιωμένους παίκτες. ¨Η Google δεν δημιούργησε μια νέα κατηγορία, απλώς πρόσθεσε ένα ακόμα προϊόν που τελικά δεν έκανε τη διαφορά”.

Ο Robert Rusbuldt, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Συνδέσμου Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Μεσιτών και Πρακτόρων των ΗΠΑ δήλωσε ότι τα μέλη του συνδέσμου του και άλλοι διαμεσολαβητές θα αποκομίσουν οφέλη από την αποτυχία του Google Compare, προσθέτοντας ότι η online υπηρεσία του Συνδέσμου ονόματι Trusted Choice που συνδέει τους υποψήφιους αγοραστές ασφαλιστικών προϊόντων με ανεξάρτητους μεσίτες και πράκτορες γνωρίζει τεράστια επιτυχία.

O Jeff Chesky, διευθύνων σύμβουλος της Insuritas που προσφέρει online υπηρεσίες ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στις τράπεζες των ΗΠΑ προειδοποιεί τους διαμεσολαβητές να μην πανηγυρίζουν για την ήττα του κολοσσού της υψηλής τεχνολογίας, υπογραμμίζοντας ότι με την τεχνολογική επανάσταση, η “φωνή” του παραδοσιακού ασφαλιστικού διαμεσολαβητή βαθμιαία εξασθενεί. Τα νέα μοντέλα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων απαιτούν μια νέα γενιά μεσιτών και πρακτόων που έχουν πρόσβαση και έλεγχο στα στοιχεία των πελατών και που μπορούν να συνδυάσουν ψηφιακά το προφίλ ρίσκου του εκάστοτε πελάτη με την εκάστοτε ασφαλιστική εταιρεία.

Ο Weismantel  της Vertafore, πάντως, εκτιμά οτι η Google δεν έχει ακόμα πει την τελευταία της λέξη στον ασφαλιστικό κλάδο. “Οταν ένας διαταραχέας εισέρχεται σε μια αγορά, συνήθως απαιτείται χρόνος για να εδραιωθεί το νέο μοντέλο λειτουργίας που κομίζει, λέει, φέρνοντας ως παράδειγμα την Uber. “Δεν κατέκτησαν την αγορά ταξί μέσα σε μια ημέρα.Είναι θέμα χρόνου να επιστρέψει η Google στην ασφαλιστική αγορά. Θα εμπλακούν σε αυτή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο”, προβλέπει. Οψόμεθα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*