Η Solvency II «φρενάρει» τη μείωση των ασφαλίστρων 

[starbox]

 

Πιο δύσκολη γίνεται με τα Solvency II η διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου στις εταιρείες που θα εμφανίσουν κεφαλαιακή υστέρηση. Στην περίπτωση αυτή (κεφαλαιακά αδύναμες εταιρείες), τον πρώτο λόγο για να μειωθούν τα ασφάλιστρα θα έχει πλέον η εποπτική αρχή δηλαδή η Τράπεζα της Ελλάδας η οποία θα κρίνει εάν μπορεί να μειωθουν τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου ή αυτό θα επιφέρει επιδείνωση της κεφαλαιακής επάρκειας της επιχείρησης. Αν πάλι αρνηθεί την μείωση των ασφαλίστρων στην επιχείρηση , η Τράπεζα της Ελλάδας τότε η επιχείρηση θα χάσει μερίδια αγοράς από τον ανταγωνισμό αφού δεν θα μπορεί να προσαρμοστεί στις συνθήκες της αγοράς. Για το σύνολο του κλάδου αστικής ευθύνης αυτοκινήτου οι εκτιμήσεις είναι ότι ενδεχομένως να υπάρξει για πρώτη φορά μετά από 5 συνεχόμενα χρόνια υποχώρησης τιμολογίων , αύξηση (έστω και οριακή) τιμών στα ασφάλιστρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες  από την αγορά από πέρυσι το Σεπτέμβριο μέχρι και τώρα, η Τράπεζα της Ελλάδας έχει ήδη  θέσει βέτο σε ασφαλιστικές εταιρείες με ‘αδύναμες’ λογιστικές καταστάσεις στην περαιτέρω μείωση των ασφαλίστρων καθώς έκρινε ότι αυτό θα όξυνε την εικόνα στην κεφαλαιακή επάρκεια των επιχειρήσεων. Η δυσκολία της ραγδαίας μείωσης ασφαλίστρων ισχύει και για τις εύρωστες ασφαλιστικές βέβαια αφού λόγω των Solvency IΙ καλούνται να διατηρούν υψηλά αποθέματα χωρίς μεγάλες αυξομειώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία 3 χρόνια έχει ξεσπάσει πόλεμος τιμολογίων στην ασφαλιστική αγορά , ειδικά στον κλάδο αυτοκινήτου που έχει οδηγήσει κατά το ίδιο διάστημα σε μειώσεις ασφαλίστρων μέχρι και 40% σε σχέση με την περίοδο 2012-2013.  Βάσει των Solvency II οι περισσότερες εταιρείες έχουν εξαντλήσει τα περιθώρια μεγαλύτερων μειώσεων και σταδιακά οδηγούνται σε άλλες στρατηγικές marketing όπως για παράδειγμα την απόκτηση από την αγορά χαρτοφυλακίων , στην διεύρυνση των πωλήσεων μέσω νέων καναλιών (internet, call centers) και την περαιτέρω συρρίκνωση των λειτουργικών εξόδων.

 

Ελεύθερη Παροχή Υπηρεσιών (Ε.Π.Υ)

Οι εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών , οι λεγόμενες Ε.Π.Υ , εάν έχουν και αυτές τις έδρες τους σε χώρες που υπόκεινται στους κανόνες Solvency II , θα έχουν και αυτές το ίδιο πρόβλημα μειώσεως ασφαλίστρων.  Γενικότερα ,η ‘ασφαλιστική μόδα’  των Ε.Π.Υ που κυριαρχούσε από το 2012 έχει χάσει πλέον το ‘τιμολογιακό της όπλο’ που ήταν το φθηνό ασφάλιστρο και έτσι πλέον κινούνται τιμολογιακώς στα ίδια επίπεδα με τις υπόλοιπες εταιρείες.

 

Διασταυρώσεις από το Υπουργείο Οικονομικών

Μέσα στον επόμενο μήνα θα ξεκινήσει θεωρητικά η διαδικασία διασταυρώσεων του Υπουργείου Οικονομικών με το Κέντρο Πληροφορικών του Επικουρικού Κεφαλαίου  για τη εξεύρεση των ανασφάλιστων οχημάτων.  Η κίνηση αυτή θα επιφέρει πάνω από 50 εκατ. Ευρώ από φόρους  στο ελληνικό κράτος εάν ασφαλιστούν τουλάχιστον το 50% των ανασφάλιστων οχημάτων.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*