Σε ελεύθερη πτώση οι ασφαλίσεις αυτοκινήτου

 

 

[starbox]

 

Το 2016 δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για τον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου αφού ο Ιανουάριος σύμφωνα με ρεπορταζ του I.W φαίνεται ότι κινείται αρκετά χαμηλότερα από τον Ιανουάριο 2015 σε ότι αφορά την παραγωγή. Η μείωση του εισοδήματος , η φορολογία και η αύξηση των τελών κυκλοφορίας (από το δ’ τρίμηνο 2015) επηρέασαν τις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιανουάριο 2016 ενώ οι ανανεώσεις συμβολαίων που έληγαν στον μήνα έχουν παρουσιάσει καθυστέρηση απόδοσης ασφαλίστρων λόγω των επιδείνωσης της οικονομικής κατάστασης. Το γεγονός ότι από τις αρχές του χρόνου (και ήδη πριν την προσαρμογή του νόμου για τα Solvency II), η Τράπεζα της Ελλάδας έχει αυξήσει τις πιέσεις για την άμεση πληρωμή ασφαλίστρων δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στην διαμεσολάβηση. Εκτιμήσεις από στελέχη ασφαλιστικών και από διαμεσολαβούντες μιλάνε για διψήφια μείωση παραγωγής τον Ιανουάριο 2016 σε σχέση με τον Ιανουάριο 2015 (θα φανεί και στα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας) με παράλληλη μετακίνηση χαρτοφυλακίων από εταιρεία σε εταιρεία. “Αυτό βέβαια, συμπληρώνουν, αποτελεί πλήγμα για το κύρος της ιδιωτικής ασφάλισης”. Σε ότι αφορά την ασφάλιση Υγείας , ο κλάδος συνέχισε και τον Ιανουάριο με ανοδικούς ρυθμούς και νέα ασφαλιστήρια συμβόλαια ενώ υπήρξαν σε αρκετές εταιρείες ανατιμολογήσεις συγκεκριμένων συμβολαίων και καλύψεων.

Αλλαγή στην στρατηγική των ασφαλιστικών

Η νέα στρατηγική που διαμορφώνεται στην ασφάλιση αυτοκινήτου δείχνει ότι οδεύουμε σε μείωση του τιμολογιακού ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών και σε κορύφωση του ανταγωνισμού σε  θέματα δικτύων και ανταγωνισμού στις προμήθειες. Η νέα τάση είναι να δίνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες αυξημένες προμήθειες (η μεσοσταθμική προμήθεια στα μεγάλα πρακτορειακά και μεσιτικά σχήματα διαμορφώνεται κοντά στο 30%) αλλά έχουν αυξηθεί και τα Δικαιώματα επί των συμβολαίων. Έτσι προμήθειες της τάξης του 19-20% με χαμηλά Δικαιώματα επί των συμβολαίων μπορεί να είναι πιο συμφέρουσες για τους Διαμεσολαβούντες απ’ ότι προμήθειες 25-30% με υψηλές Δικαιώματα.

Από την στιγμή που τα τιμολόγια και τα πακέτα ασφάλισης έχουν φτάσει σε οριακά (σχεδόν ζημιογόνα σε πολλές περιπτώσεις) ασφάλιστρα, το κέρδος για τις εταιρείες είναι να διακρατήσουν ή και να αυξήσουν τις συνεργασίες τους με τους πράκτορες και τους μεσίτες

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*