Ειδικό σύστημα στην Εθνική Ασφαλιστική για την πάταξη της απάτης στις αποζημιώσεις αυτοκινήτου

 

[starbox]

 

Tο antifraud λογισμικό, που έχει ήδη εξουδετερώσει αρκετές απόπειρες απάτης εις βάρος της Εθνικής Ασφαλιστικής, παρουσίασε προ μηνών η εταιρεία. Η Εθνική Ασφαλιστική είχε διαπιστώσει ότι από την έναρξη της οικονομικής κρίσης είχαν αυξηθεί οι περιπτώσεις απάτης στις αποζημιώσεις του κλάδου αυτοκινήτου, επιφέροντας σημαντικό πρόσθετο κόστος για τον κλάδο. Έτσι, η διοίκηση της εταιρείας, μετά από διαδικασίες διαγωνισμού, αποφάσισε να επιλέξει το antifraud λογισμικό σύστημα από την εταιρεία SAS, το οποίο παραμετροποιήθηκε και εγκαταστάθηκε από την Accenture.

Τo νέο σύστημα έχει δώσει ήδη αποτελέσματα, εμποδίζοντας ή επιλύοντας περιπτώσεις απάτης. Χρησιμοποιεί το σύνολο των διαθέσιμων πληροφοριών για κάθε ζημιά και εξετάζει την εμφάνιση ύποπτων ενδείξεων, αναλύει τις συσχετίσεις μεταξύ των στοιχείων και προβαίνει σε στατιστική ανάλυση, προκειμένου να αξιολογήσει την πιθανότητα απάτης. Κατόπιν, «βαθμολογεί» τις ζημιές ανάλογα με την πιθανότητα απάτης, υποδεικνύοντας αυτές που χρήζουν λεπτομερέστερου ελέγχου. Επίσης, ένα σημαντικότατο στοιχείο του νέου συστήματος είναι ότι δεν δρα μόνο διερευνητικά, αλλά και αποτρεπτικά.

Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Εθνικής Ασφαλιστικής, Ηρακλής Δασκαλόπουλος, μας εξηγεί σχετικά: «Tα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι έχουν αυξηθεί τα φαινόμενα απάτης εις βάρος των ασφαλιστικών εταιρειών. Τέτοια φαινόμενα υπήρχαν πάντοτε, ειδικά στις αποζημιώσεις του κλάδου αυτοκινήτου, αλλά κατά τη διάρκεια της κρίσης έχουν πολλαπλασιαστεί και έχει αυξηθεί το κόστος τους. Διεθνώς, ένα ποσοστό μεταξύ 5 και 10% των αποζημιώσεων αυτοκινήτου θεωρείται ότι είναι αποτέλεσμα απάτης. Η εκτίμησή μου είναι ότι στην Ελλάδα, ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο, το ποσοστό της απάτης φαίνεται να είναι υψηλότερο από τον διεθνή μέσο όρο. Η απάτη μπορεί να είναι περιστασιακή, όπως για παράδειγμα όταν ένας ασφαλισμένος βρίσκει με κάποιο τρόπο ευκαιρία να διογκώσει την αποζημίωσή του πάνω από το κόστος αποκατάστασης της ζημιάς που υπέστη, μπορεί όμως να είναι συστηματική και καλά σχεδιασμένη από οργανωμένα κυκλώματα.

Ειδικά στις αποζημιώσεις του κλάδου αυτοκινήτου, η ανακάλυψη των ζημιών που οφείλονται σε απάτη είναι δυσκολότερη από ό,τι στους άλλους κλάδους ασφάλισης. Κατά πρώτον, οι ζημιές έχουν πολύ μεγάλη συχνότητα και ένα μεγάλο μέρος τους πρέπει να διακανονισθεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, προκειμένου το επίπεδο εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων να είναι υψηλό. Η ανάγκη για ταχύτητα στην αποζημίωση πολλές φορές δυσχεραίνει την ανακάλυψη απάτης, ειδικά όταν αυτή είναι οργανωμένη και συστηματική. Κατά δεύτερον, η διερεύνηση των ζημιών απαιτεί λεπτομερείς πληροφορίες για το συμβάν –που πολύ συχνά δεν υπάρχουν στο σύνολό τους– οι οποίες μάλιστα συχνά πρέπει να διασταυρωθούν με αντίστοιχα συμβάντα του παρελθόντος.

Η ανεύρεση των περιπτώσεων εξαπάτησης είναι δυνατή μόνον μέσω μηχανογραφικού συστήματος το οποίο θα αναλύει τις λεπτομέρειες κάθε ζημιάς, θα διεξάγει αυτόματα τους απαραίτητους ελέγχους και θα αντιπαραβάλλει τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ζημιάς με όλες τις αντίστοιχες που έχουν συμβεί. Το νέο anti-fraud λογισμικό που αποκτήσαμε παρέχει όλες αυτές τις δυνατότητες και έχει παρουσιάσει ήδη θετικά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση της απάτης στις αποζημιώσεις».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*