Θα πιει άραγε… “Λεμονάδα” η ασφαλιστική  αγορά;

 

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Να (δια)ταράξει τα νερά του ασφαλιστικού κλάδου όπως το έκανε η Airbnb για τον ξενοδοχειακό κλάδο ή η Uber για τον κλάδο των ταξί,  φιλοδοξεί η Lemonade, μια νεοφυής  αμερικανική εταιρία (start up) της υψηλής τεχνολογίας που φιλοδοξεί να μεταφέρει το μοντέλο της παροχής υπηρεσιών από ιδιώτη σε ιδιώτη (peer-to-peer ή P2P) και στις ασφάλειες. Η Lemonade που ευελπιστεί να ξεκινήσει τις εργασίες της στο αμέσως επόμενο διάστημα συγκέντρωσε πρόσφατα 13 εκατ. δολάρια από ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια όπως το Sequoia Capital.

Η Lemonade ιδρύθηκε από ένα δίδυμο Ισραηλινών επιχειρηματιών της υψηλής τεχνολογίας, τους Daniel Schreiber και  Shai Wininger. Διευθύνων σύμβουλος ορίστηκε πρόσφατα ο Ty Sagalow, πρώην επικεφαλής του κλάδου ανάπτυξης προϊόντων της AIG, ο οποίος υποστηρίζει ότι το νέο του εγχείρημα είναι το πιο συναρπαστικό στην 20χρονη καριέρα του που ήταν πάντα επικεντρωμένη στην καινοτομία στις ασφάλειες.

LEMONADE_SCREIBER

Daniel Schreiber

Το πώς θα λειτουργεί η Lemonade και τι ακριβώς υπηρεσίες θα προσφέρει δεν είναι ακόμα γνωστό. Αυτό που υπογραμμίζει η ιδρυτική ομάδα είναι ότι, σε αντίθεση με άλλες ασφαλιστικές εταιρείες P2P στην Ευρώπη, τις οποίες “τρέχουν” διαμεσολαβούντες, η Lemonade θα κατέχει άδεια ασφαλιστικής και θα εποπτεύεται πλήρως  από τις αρμόδιες αρχές. Τα ασφάλιστρα θα συγκεντρώνονται σε μια “δεξαμενή”, κατά το πρότυπο ενός συνεταιριστικού σχήματος ή των αλληλασφαλιστικών συνεταιρισμών (Protection & Indemnity Club, P&I) που έχουν ισχυρή θέση στις ναυτασφαλίσεις. Σημειώνεται ότι η Lemonade δεν είναι o πρώτος ασφαλιστικός  P2P “Δαβίδ” που τα βάζει με τον “Γολιάθ” των εδραιωμένων ασφαλιστικών μεγαθηρίων. Εχουν προηγηθεί η friendsurance στη Γερμανία, η βρετανική Guevara και η κινεζική TongJuBao.

“Οι περισσότεροι θεωρούν την ασφάλιση ως ένα αναγκαίο κακό παρά ως ένα κοινωνικό αγαθό και αυτό είναι κάτι που θέλουμε να αλλάξουμε”, δήλωσε πρόσφατα ο Schreiber. “Εμείς αμφισβητούμε τον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών, με ένα  peer-to-peer επιχειρηματικό μοντέλο που στηρίζεται σε τεχνολογία που θα εξυπηρετεί εμάς τους ίδιους”. Η Lemonade υπόσχεται ότι θα απελευθερώσει “τη δύναμη των οικονομικών της συμπεριφοράς και της οικονομίας του διαμοιρασμού (sharing economy), προσφέροντας στους καταναλωτές μια ασφαλιστική εμπειρία άμεση, χωρίς συγκρούσεις συμφερόντων και.απλά απολαυστική”.

Η επιλογή του ονόματος της εταιρείας, άλλωστε αντανακλά τις αντιλήψεις αυτές: “Παίρνουμε τα λεμόνια με την ξινή τους γεύση και τα μετατρέπουμε σε κάτι πιο γλυκό και εύγευστο..”. Θα πιει άραγε..λεμονάδα η ασφαλιστική αγορά ; Το μέλλον θα δείξει: Πάντως, η Sequoia Capital που χρηματοδότησε την εταιρεία είναι πεπεισμένη ότι “Η Lemonade θα μεταμορφώσει το ασφαλιστικό τοπίο τόσο που δεν θα αναγνωρίζεται.”. Ο χρησμός αυτός, προερχόμενος από μια εταιρεία που στήριξε στο ξεκίνημά τους εταιρείες όπως την  Apple, την Google, το LinkedIn και -προφανώς -την AirBnb, ίσως αποδειχθεί προφητικός.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*