Dr. Thomas Langen: «Έχουν αυξηθεί σημαντικά τα πιστωτικά όρια για τους Έλληνες αγοραστές»

[starbox]

Με την εξειδίκευση, την τεχνογνωσία και την εμπειρία που έχουν διαμορφώσει την 90ετή φιλοσοφία της Atradius στην ασφάλιση πιστώσεων, ο Thomas Langen μιλά στο iw για τη στρατηγική που ακολουθεί ο όμιλος στην Ελλάδα, τις εκτιμήσεις των οικονομικών αναλυτών σχετικά με την πορεία των επισφαλειών και το πώς αντιμετωπίζουν οι Έλληνες επιχειρηματίες την ασφάλιση πιστώσεων.
Όπως αναφέρει, ο όμιλος στηρίζει τις εργασίες του κατά κύριο λόγο στην ποιότητα της πελατείας του και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και όχι στις χαμηλές τιμές. Ειδικά για την Ελλάδα τονίζει πως έχουν αυξηθεί σημαντικά τα πιστωτικά όρια, ωστόσο ο όμιλος παραμένει ιδιαίτερα προσεκτικός στην ασφαλιστική του πρακτική.
Τα βασικά στοιχεία που επισημαίνει είναι τα εξής:

• Στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών οι επισφάλειες συνεχίζουν να παρουσιάζουν αύξηση, ο ρυθμός όμως της αύξησης αυτής διαρκώς μειώνεται. Έτσι, υπολογίζουμε ότι η κατάσταση θα σταθεροποιηθεί εντός του 2015.
• Η ζήτηση για ασφάλιση πιστώσεων έχει αυξηθεί σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο η ελληνική αγορά ασφάλισης πιστώσεων θεωρείται ακόμη υποασφαλισμένη.
• Η ελληνική οικονομία έχει σε γενικές γραμμές θετική εξέλιξη, και για τον λόγο αυτό η Atradius προσαρμόζει περιοδικά τη στρατηγική της στην Ελλάδα.

iw? Σε τι υπερέχει η Atradius στον τομέα της; Ποια είναι η πορεία τού ομίλου; Πότε ιδρύθηκε και σε πόσες χώρες διατηρεί σήμερα παρουσία;

Thomas Langen: Ο όμιλος Atradius διαθέτει εμπειρία σχεδόν 90 ετών. Οι ρίζες τού ομίλου βρίσκονται στην Ολλανδία και στη Γερμανία:

– Η Atradius ιδρύθηκε αρχικά με την επωνυμία NCM στην Ολλανδία το 1925. Εκείνη την εποχή, η εταιρεία δημιουργήθηκε με στόχο τη βελτίωση της εμπορικής πρακτικής για τις εταιρείες που είχαν έδρα στην Ολλανδία. Το 1932 η NCM ξεκίνησε συνεργασία με την ολλανδική κυβέρνηση, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών πίστωσης για εξαγωγικές δραστηριότητες σε ολλανδικές επιχειρήσεις εκ μέρους του ολλανδικού κράτους.
– Μερικά χρόνια μετά –το 1954– ιδρύεται στη Γερμανία παράρτημα της κυρίαρχης εταιρείας βιομηχανικών ασφαλίσεων Gerling Group, με ειδίκευση στον τομέα της ασφάλισης πιστώσεων.
– Και οι δύο εταιρείες πρωτοπορούν στους τομείς ασφάλισης πιστώσεων και είσπραξης οφειλών.
– Η NCM και η Gerling Credit συγχωνεύονται το 2001 και έτσι δημιουργείται η Gerling NCM, η οποία μετονομάζεται σε Atradius το 2004.
– Στις 25 Ιανουαρίου 2008, η Atradius συνάπτει και πάλι μια σπουδαία επιχειρηματική συνεργασία, ενώνοντας τις δυνάμεις της με την Crédito y Caución, προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στη διεθνή αγορά ασφάλειας πιστώσεων. Στην Ισπανία, η Crédito y Caución ιδρύθηκε το 1929 και αναπτύχθηκε με σταθερά βήματα και οργανικό τρόπο, ώσπου έφτασε να γίνει η κυρίαρχη εταιρεία ασφάλειας πιστώσεων και εγγυήσεων στην ιβηρική χερσόνησο.
– Η Atradius είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους οργανισμούς διεθνούς ασφάλισης πιστώσεων παγκοσμίως, παρέχοντας προϊόντα και υπηρεσίες ασφάλισης πιστώσεων και διαχείρισης απαιτήσεων σε 50 χώρες σε όλο τον κόσμο μέσω των 160 γραφείων που διαθέτει.

iw? Πώς εκτιμάτε ότι θα κινηθούν οι επισφάλειες στην Ευρώπη και στην Ελλάδα;

T.L.: Παρακολουθούμε τακτικά την πορεία των επισφαλειών ανά τον κόσμο μέσω του reporting εργαλείου της Atradius “Atradius Payment Practice Barometer” και έχουμε παρατηρήσει κάμψη των επισφαλειών στην Ευρώπη. Ενώ στις χώρες της βόρειας και δυτικής Ευρώπης η είσπραξη οφειλών είναι σε μάλλον καλό επίπεδο, οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρουν ότι οι νοτιοευρωπαϊκές και ανατολικοευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχουν κατά μέσο όρο τον χαμηλότερο ρυθμό είσπραξης οφειλών. Οι αγορές που έχουν υποστεί το ισχυρότερο πλήγμα από τη μη καταβολή πληρωμών είναι αυτές της Ιταλίας, της Ελλάδας και της Ισπανίας. Με την κρίση του ευρώ στην Ελλάδα και την Ισπανία, η είσπραξη οφειλών επιδεινώθηκε τα τελευταία χρόνια, όμως προβλέπουμε ότι με τη σταθεροποίηση των οικονομιών αυτών, η καθυστέρηση των πληρωμών και η κατάσταση των επισφαλειών θα παρουσιάσουν βελτίωση εντός του 2015.
Ειδικά όσον αφορά στην Ελλάδα, παρατηρούμε ότι κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών οι επισφάλειες συνεχίζουν να παρουσιάζουν αύξηση, ο ρυθμός όμως της αύξησης αυτής διαρκώς μειώνεται. Έτσι, υπολογίζουμε ότι η κατάσταση θα σταθεροποιηθεί εντός του 2015.
Παρότι η χρηματοδότηση από τις τράπεζες είναι ακόμη ακριβή και δυσεύρετη, οι επιχειρηματίες έχουν προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, έχουν ενισχύσει τα τμήματα πιστώσεών τους, είναι πιο προσεκτικοί σχετικά με τις πιστώσεις που χορηγούν στους αγοραστές τους και χρησιμοποιούν ποικίλα χρηματοπιστωτικά εργαλεία προκειμένου να εξασφαλίσουν ή έστω να διευκολύνουν την ταμειακή ροή τους. Η ασφάλιση πιστώσεων είναι ένα από τα εργαλεία αυτά.

iw? Σε τι διαφέρει η ελληνική αγορά ασφάλισης πιστώσεων σε σχέση με τις ξένες αγορές και πώς επηρεάζουν οι διαφορές αυτές τον τομέα της ασφάλισης πιστώσεων;

T.L.: Η ελληνική αγορά ασφάλισης πιστώσεων παρέχει στους ασφαλισμένους παρόμοια εργαλεία με αυτά που προσφέρονται στις ξένες αντίστοιχες αγορές, δηλαδή προφύλαξη και προστασία των ταμειακών ροών σε περίπτωση μη πληρωμής από αγοραστές, αξιόπιστα μέσα ανάπτυξης (τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και εκτός συνόρων) και ευέλικτους τρόπους εξασφάλισης ευκολότερης και φθηνότερης χρηματοδότησης από τις τράπεζες και/ή από εταιρείες factoring και/ή άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και οργανισμούς.
Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα βρίσκεται στον έκτο συνεχόμενο χρόνο ύφεσης και η ελληνική οικονομία έχει αρχίσει πλέον να κατακτά μια –αν και εύθραυστη– σταθερότητα. Κατά συνέπεια, η προστασία των πιστωτικών συναλλαγών και η πρόσβαση σε φθηνότερη χρηματοδότηση μέσω της ασφάλισης πιστώσεων έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία.

iw? Πιστεύετε ότι θα βελτιωθούν περαιτέρω τα περιθώρια για την ασφάλιση πιστώσεων στη χώρα μας;

T.L.: Η ζήτηση για ασφάλιση πιστώσεων έχει αυξηθεί σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο η ελληνική αγορά ασφάλισης πιστώσεων θεωρείται ακόμη υποασφαλισμένη. Λόγω της παγκοσμιοποίησης των συναλλαγών, της αυξανόμενης τάσης της ελληνικής επιχειρηματικότητας για στροφή προς τις εξαγωγές, της εν γένει ανασφάλειας που επικρατεί στην αγορά αλλά και των περιορισμών που διέπουν την παροχή χρηματοδότησης, υπολογίζουμε ότι η ασφάλιση πιστώσεων θα γίνει πιο δημοφιλής τα επόμενα χρόνια.

iw? Θα βελτιωθεί η εικόνα της ελληνικής οικονομίας και τι συνεπάγεται η εξέλιξη αυτή για τις ασφαλίσεις πιστώσεων;

T.L.: Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στην ελληνική οικονομία τόσο μέσω των αναλυτών μας στην Αθήνα όσο και κεντρικά. Αν και η ελληνική οικονομία έχει ακόμη πολλά περιθώρια βελτίωσης, αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει σε γενικές γραμμές θετική εξέλιξη και για τον λόγο αυτό προσαρμόζουμε περιοδικά τη στρατηγική μας όσον αφορά την Ελλάδα. Επομένως, έχουμε αυξήσει σημαντικά τα πιστωτικά μας όρια για τους Έλληνες αγοραστές, παραμένοντας παράλληλα προσεκτικοί όσον αφορά στην ασφαλιστική μας πρακτική.
Η ομάδα μας των οικονομικών αναλυτών στην Αθήνα έχει το δύσκολο έργο να αξιολογεί επιτυχώς και εγκαίρως κάθε Έλληνα αγοραστή για τον οποίο καλείται να παράσχει πιστωτικό όριο. Σύμφωνα με την επαγγελματική πρακτική μας, δεν είμαστε δογματικοί και προσπαθούμε να εγκρίνουμε το βέλτιστο πιστωτικό όριο για τον κάθε πελάτη. Σε περίπτωση που η ελληνική οικονομία αναπτυχθεί περαιτέρω, εμείς θα είμαστε έτοιμοι να προσαρμόσουμε τη στρατηγική μας κατάλληλα.

iw? Για ποιους λόγους να απευθυνθεί στην Atradius μια επιχείρηση;

T.L.: Ο όμιλος Atradius παρέχει υπηρεσίες ασφάλισης εμπορικών πιστώσεων και είσπραξης επισφαλών απαιτήσεων παγκοσμίως. Προσφέρει στους ασφαλισμένους του ένα ολοκληρωμένο διεθνές δίκτυο επαγγελματιών, που διαθέτουν πείρα και εξειδίκευση στη διαχείριση οφειλών. Ο όμιλός μας διαθέτει εμπειρία σχεδόν 90 ετών. Με παρουσία σε 50 χώρες μέσω των 160 γραφείων της, η Atradius έχει πρόσβαση σε πιστωτικά στοιχεία 100 εκατομμυρίων εταιρειών παγκοσμίως. Τα προϊόντα μας βοηθούν εταιρείες σε όλο τον κόσμο να προστατευτούν από τον κίνδυνο της μη πληρωμής για τα αγαθά και τις υπηρεσίες που παρέχουν επί πιστώσει.
Στην Atradius εφαρμόζουμε ένα μοναδικό μοντέλο υπηρεσιών: ορίζουμε έναν αποκλειστικό υπεύθυνο διαχείρισης για κάθε έναν ασφαλισμένο. Με τον τρόπο αυτό ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των πελατών μας πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Το σύστημα αυτό βελτιώνει το επίπεδο συνεργασίας με τους πελάτες μας, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ρυθμός διατήρησης πελατών (ή διαφορετικά το επίπεδο ικανοποίησης της πελατείας μας) αυξάνεται διαρκώς. Βασίζουμε την αναπτυξιακή στρατηγική μας στην ποιότητα της πελατείας μας, των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και των συνεργατών μας και όχι κατά κύριο λόγο στις χαμηλές τιμές. Η πρακτική αυτή έχει ως αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση των δεοντολογικών ρίσκων και τη δημιουργία ενός συμπαγούς πελατειακού χαρτοφυλακίου.
Η παροχή των υπηρεσιών μας πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικών και διαδικτυακών προγραμμάτων, τα οποία μας επιτρέπουν να μειώνουμε το γραφειοκρατικό κόστος και να διευκολύνουμε τους πελάτες μας να αξιοποιούν στο έπακρο τα εργαλεία που τους προσφέρουμε.
Παρέχουμε εξειδικευμένες λύσεις και συμβουλευτικές υπηρεσίες ανάλογα με τις συγκεκριμένες ανάγκες της κάθε εταιρείας και δεν περιοριζόμαστε σε ένα απλό και γενικό μοντέλο ασφάλισης πιστώσεων. Τα στελέχη πωλήσεών μας είναι άρτια καταρτισμένα και πεπειραμένα και μπορούν να μοιραστούν τις ειδικές γνώσεις τους με τους πελάτες μας.

iw? Όλες οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τον τομέα δραστηριότητάς τους, μπορούν να αναζητήσουν την κάλυψη για τον πιστωτικό κίνδυνο. Ποιες είναι ωστόσο οι επιχειρήσεις –από άποψη μεγέθους και δραστηριότητας– που κατά κύριο λόγο ασφαλίζουν το ρίσκο αυτό στην Ελλάδα και την Ευρώπη;

T.L.: Η ευέλικτη προσέγγιση της Atradius στην ασφαλιστική πρακτική επιτρέπει την προσαρμογή κάθε ασφαλιστηρίου συμβολαίου στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε πελάτη: από τις απλές και βασικές καλύψεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με περιορισμένους πόρους, μέχρι ασφαλιστικά μοντέλα παγκόσμιας κλίμακας, που παρέχουν με συνέπεια και αξιοπιστία ολοκληρωμένες λύσεις σε πολυεθνικές εταιρείες μέσω της υποστήριξης στον τομέα της διαχείρισης οφειλών και της ασφάλισης πιστώσεων που μπορεί να προσφέρει η Atradius στους πελάτες της σε οποιοδήποτε κατάστημά τους, οπουδήποτε στον κόσμο.
Διαθέτοντας πολυετή πείρα, η Atradius μπορεί και εξυπηρετεί τις ανάγκες διαφόρων τοπικών υποκαταστημάτων και τομέων δραστηριότητας. Το μέγεθος του πελατολογίου ποικίλλει ανάλογα με την εταιρική δομή που υπάρχει σε κάθε χώρα. Η Atradius, μέσω του σημαντικού δικτύου τοπικών υποκαταστημάτων της, έχει τη δυνατότητα να παράσχει στους πελάτες της επιτόπου ειδικευμένες ασφαλιστικές υπηρεσίες, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες που υπάρχουν σε κάθε περιοχή.

iw? Ένα μήνυμα για την επιχειρηματική κοινότητα;

T.L.: Ζούμε σε μια εποχή γεμάτη προκλήσεις, οπότε είναι αναγκαίο να χρησιμοποιούμε σύγχρονα και δοκιμασμένα οικονομικά εργαλεία, τα οποία θα μας διευκολύνουν να αναπτυχθούμε και να προσαρμοστούμε στο διαρκώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον. Η ασφάλιση πιστώσεων είναι ένα από αυτά και ήδη χρησιμοποιείται ευρέως σε όλο τον κόσμο. Για τους λόγους αυτούς, σας προσκαλώ να επικοινωνήσετε με τους συναδέλφους μας στην Atradius στην Αθήνα και να συζητήσετε μαζί τους τις πιθανές λύσεις αλλά και τα ευεργετήματα που μπορεί να προσφέρει η ασφάλιση πιστώσεων.

 

Πηγη: Περιοδικό Insurance World Δεκεμβρίου

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*