Από την ασάφεια του «χύμα» στην αδυναμία του «αυτονόητου»

[starbox]

Μιλώντας με στελέχη του ιδιωτικού ασφαλιστικού τομέα  είναι διακριτή η  ωριμότητα, μεταστροφή, εξέλιξη, ή όπως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αυτό που έχει επέλθει στην αγορά ως συνέπεια των όσων έχουν συντελεστεί .

Εμφανώς επιζητούνται αλλαγές  και  υπάρχουν κοινές απόψεις για μερικά βασικά πράγματα που αφορούν την λειτουργία της αγοράς καθώς και την λειτουργικότητα των προσώπων και των εταιρειών.

Βέβαια  το  ζητούμενο δεν είναι μόνο οι νομοθετικές αλλαγές , ούτε να ολοκληρωθούν οι εξελίξεις στην ελληνική οικονομία.  Δεν είναι η προσαρμογή στο Solvency ούτε η αντιστροφή της καθίζησης στην παραγωγή.

Είναι και άλλα  θέματα όπως  η ολιγωρία του πολιτικού συστήματος  στην επίσημη είσοδο της ιδιωτικής ασφάλισης στο δημόσιο σύστημα Σύνταξης και Υγείας και το πώς αυτή θα έπρεπε –πρέπει- να αντιμετωπιστεί.  Πέρασε το εύλογο διάστημα όπου αυτό το πρότζεκτ θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί.

Επίσης είναι και η αδράνεια της πολιτείας στην παροχή κινήτρων προς τους πολίτες προκειμένου να ασφαλιστούν (για να λάβουν όσα το δημόσιο δεν προσφέρει).

Ακόμα, είναι η απουσία των αρμοδίων από την διαδικασία ενημέρωσης –εκπαίδευσης των πολιτών για την ιδιωτική ασφάλιση.  Υπάρχει και η ανάγκη για «περισσότερη» και πιο εξειδικευμένη εκπαίδευση των στελεχών.

Όλα αυτά είναι «καυτά» θέματα που χρήζουν νέων σκέψεων αντιλήψεων και φυσικά τρόπων αντιμετώπισης.  Ξεπερνούν πρόσωπα και θεσμούς. Και αποδείχθηκε στην πράξη. Η ιδιωτική ασφάλιση είναι θεσμός, έχει κύρος και αποτελεί σοβαρή υπόθεση  για να συνδέεται με πρόσωπα και καταστάσεις.  Χρειάζεται ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης περισσότερο συλλογικό και οργανωμένο.  Άραγε είναι τόσο δύσκολο να εφαρμοστεί και εδώ ότι συμβαίνει και έχει « περπατήσει» αλλού.  Κάπως έτσι γίνεται το πέρασμα από το «χύμα» στο αυτονόητο.

One comment

  1. Ποια “διακριτή ωριμότητα, μεταστροφή, εξέλιξη” κύριε Βερμισσώ?
    Και πάλι – όπως ‘εξαπανέκαθεν’ άλλωστε – αρκούμαστε να τα φορτώνουμε όλα στην “ολιγωρία του πολιτικού συστήματος”, στην “αδράνεια της πολιτείας”, στην “απουσία των αρμοδίων” κλπ κλπ.
    Πού είναι οι πρωτοβουλίες της Αγοράς για την προώθηση των σωστών επιδιώξεών της, πέρα από εσωστρεφείς (από εμάς για εμάς) εκδηλώσεις κάθε είδους, δυστυχώς όλων των φορέων της (εταιριών, διαμεσολαβητών κ.π.ά.)?
    Αν οι εταιρίες (το κεφάλι του …ψαριού) αφιέρωναν το 5% της διαφημιστικής τους δαπάνης για “εδώ τα πιο φθηνά ασφάλιστρα αυτοκινήτου!” και αν οι συλλογικοί φορείς των διαμεσολαβητών αφιέρωναν το 5% των ενεργειών τους για βραβεύσεις και παρόμοια στην ενημέρωση του Κοινού για τη χρησιμότητα των προτάσεών της ασφαλιστικής αγοράς, θα είχαμε ίσως ελπίδα για το ‘περισσότερο συλλογικό και οργανωμένο νέο μοντέλο ανάπτυξης’ που πολύ σωστά πιστεύετε ότι μας χρειάζεται.
    Δυστυχώς δεν είμαι καθόλου σίγουρος πόσο ειλικρινά το πιστεύει η ίδια η Αγορά…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*