Νέα ΤΕΣΤ για ποιοτική προσαρμογή των ασφαλιστικών

[starbox]

Πέρασε πολύ καιρός αφότου η αγορά άρχισε να «τρέχει» με τον ρυθμό που επέβαλλε η Οδηγία Solvency. Όμως ασχολήθηκε με την οικονομική διάσταση της Οδηγίας και σε κάποιο βαθμό παραμέλησε τα «ψιλά» γράμματα τα οποία και σήμερα εκκρεμούν ως υποχρεώσεις και ανοίγουν ένα νέο θέμα.

Και για να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους: οι εταιρείες, ως όφειλαν, ξεκίνησαν την προσπάθειά τους να προσαρμοστούν σε σειρά κανόνων , να εφαρμόσουν διαδικασίες, και πολλά ακόμη προκειμένου να επιβιώσουν.

Ωστόσο η προσαρμογή αυτή, εστιάστηκε για την ελληνική αγορά κυρίως στα κεφάλαια. Φυσιολογικό ως ένα βαθμό καθώς η κεφαλαιακή επάρκεια είναι η βάση για να συνεχίσει την λειτουργία της και να αποδεικνύει την φερεγγυότητά της η κάθε εταιρεία.

Η προσπάθεια αυτή διασφάλισης κεφαλαίων στιγματίστηκε από παρατράγουδα και έγινε αφορμή για να παιχτεί το γνωστό «παιχνίδι» της απομείωσης του ανταγωνιστή: οι μικρές, οι μεσαίες, οι μεγάλες, οι μεγαλύτερες, οι ελληνικές και οι ξένες. Οι συναρτημένες με τράπεζα και οι «ορφανές». Εκ νέου σχόλια και ενασχόληση με την πιθανή αδυναμία όσων εταιρειών έμοιαζαν –μπορεί να μην ήταν- αδύναμες οικονομικά. Σήμερα τέλειωσε σε μεγάλο βαθμό και αυτό. Η διασφάλιση κεφαλαίων επιτεύχθηκε –λένε οι πληροφορίες-.
Η εποπτική αρχή ολοκλήρωσε τα «ΤΕΣΤ ΑΝΤΟΧΗΣ» και βρίσκεται στην διαδικασία του απολογισμού. Εταιρείες και επόπτης καταγράφουν τυχόν ελλείψεις και καταρτίζουν χρονοδιαγράμματα εκπλήρωσης υποχρεώσεων.
Τώρα όμως αρχίζουν τα άλλα. Οι «ποιοτικές» προσαρμογές των εταιρειών, είναι το μεγάλο κεφάλαιο το οποίο παραμένει ανοικτό να ελεγχθεί για το σύνολο της αγοράς.

Οι προσαρμογές αυτές που χαρακτηρίζονται ως «ποιοτικές» αφορούν τον τομέα της διοίκησης. Το πώς και με ποιόν τρόπο θα ασκείται, το πώς θα λαμβάνονται αποφάσεις, το πώς θα λειτουργεί η εταιρεία, το διοικητικό συμβούλιο και οι υποχρεώσεις του και πολλά ακόμη σχετικά.

Σε αυτόν τον τομέα της διακυβέρνησης της ασφαλιστικής εταιρείας πέφτει πλέον όλο το βάρος και των εταιρειών και της εποπτείας. Υπάρχει πολλή δουλειά στον τομέα και σημαντικές ελλείψεις από την πλευρά των εταιρειών. Τόσο από την Οδηγία όσο και από την εποπτική αρχή δίδεται έμφαση στην διοίκηση, τις αποφάσεις, τις δραστηριότητες των μετόχων και οτιδήποτε άλλο μπορεί να αποτελεί εστία προβλήματος στην καλή λειτουργία της εταιρείας.

Στόχος είναι να μην υπάρχουν κενά τα οποία μπορεί να δυναμιτίσουν την ομαλότητα της πορείας του νομικού προσώπου και κατ΄ επέκταση να θίξουν τους καταναλωτές πελάτες. Και σωστά διότι μέχρι σήμερα και οι εταιρείες έκλειναν και οι ιδιοκτήτες έκαναν τους ανήξερους..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*