Εκσυγχρονισμός στον κλάδο αυτοκινήτου

[starbox]

Οι νέες ρυθμίσεις για την Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, σε ισχύ από την 5η Μαΐου 2014, δημιουργούν ένα νέο πιο ξεκάθαρο και αποτελεσματικό πλαίσιο που θέτει επί νέων, πιο υγιών βάσεων, τις σχέσεις μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών. Το πλαίσιο αυτό όχι μόνο εξασφαλίζει την υγιή και εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, καταργώντας μία σειρά από αναχρονιστικές πρακτικές που ταλάνιζαν τον κλάδο και τους ασφαλισμένους για χρόνια, αλλά δημιουργεί και ένα ισχυρό πλέγμα διαφάνειας στις συναλλαγές μεταξύ εταιρειών, διαμεσολαβητών, ασφαλισμένων και τρίτων ζημιωθέντων, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη προστασία και ποιοτικότερη εξυπηρέτηση αυτών.

Εξυπακούεται ότι είναι απόλυτη ανάγκη η προσοχή μας να στραφεί στη σωστή ενημέρωση των ασφαλισμένων, τόσο πάνω στα πρακτικά ζητήματα που αφορούν το νέο τρόπο διαχείρισης της ασφαλιστικής τους κάλυψης (έγκαιρη σύναψη ή ανανέωση της ασφαλιστικής τους κάλυψης, γνώση των δικαιωμάτων αλλά και υποχρεώσεών τους) όσο και τη θετική διάσταση και τα πλεονεκτήματα που οι αλλαγές επιφέρουν.

Επισημαίνω ορισμένα – τα σημαντικότερα – από αυτά:
– Σαφής και απλός καθορισμός της έναρξης, ανανέωσης και λήξης της ασφαλιστικής σύμβασης, με αναγνώριση της πληρωμής του ασφαλίστρου ως βασικής προϋπόθεσης για την έναρξη και έκδοση του ασφαλιστηρίου.

Ο συνεπής ασφαλισμένος είναι πλέον σίγουρος ότι, εφόσον έχει καταβάλει το ασφάλιστρό του, έχει στα χέρια του μια ασφαλιστική σύμβαση που είναι σε ισχύ, γεγονός που τον διασφαλίζει με σιγουριά, σε περίπτωση εμπλοκής του σε ατύχημα.

– Κατάργηση της αυτόματης ανανέωσης των ασφαλιστηρίων. Με τις νέες ρυθμίσεις παύουν πλέον να υφίστανται οι χρονοβόρες και κοστοβόρες διαδικασίες ακύρωσης των συμβολαίων που επιβάρυναν εταιρείες και – τελικά – τους ασφαλισμένους.

-Επιτάχυνση και διευκόλυνση των διαδικασιών αποζημίωσης προς όφελος των ασφαλισμένων ή τρίτων παθόντων. Οι νέες διατάξεις καθορίζουν σαφώς τα χρονικά πλαίσια καταβολής της αποζημίωσης εκ μέρους της ασφαλιστικής εταιρείας, απλοποιούν τους τρόπους υποβολής της αίτησης αποζημίωσης και βελτιώνουν τη διαφάνεια των συναλλαγών κατοχυρώνοντας ως απαραίτητη την έγγραφη επικοινωνία της εταιρείας προς τον δικαιούχο.

-Βελτίωση της ταχύτητας και της ποιότητας της παρεχόμενης εξυπηρέτησης, τόσο κατά την έναρξη ασφάλισης όσο και κατά τη διαδικασία αποζημίωσης, μέσα από τη μείωση της γραφειοκρατίας αλλά και την αναγνώριση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας μεταξύ εταιρείας, διαμεσολαβητή και ασφαλισμένου. Επιπλέον, παροχή πιο ανταγωνιστικών προϊόντων λόγω της μείωσης του διαχειριστικού κόστους έκδοσης των ασφαλιστηρίων αλλά και του κόστους ζημιών των εταιρειών.

-Ενίσχυση της φερεγγυότητας και αξιοπιστίας των ασφαλιστικών εταιρειών. Με το νέο πλαίσιο οι εταιρείες έχουν πλέον πλήρη γνώση των ασφαλισμένων οχημάτων τους και των συνεπαγόμενων κινδύνων σε πραγματικό χρόνο, κάτι που δεν ήταν απολύτως δυνατόν με όσα ίσχυαν προηγουμένως. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε περιορισμό των επισφαλών απαιτήσεων και είναι σε απόλυτη συμφωνία με το επερχόμενο καθεστώς του Solvency II, καθώς συμβάλλει στη μείωση – πρωτίστως– του ασφαλιστικού και πιστωτικού και – δευτερευόντως– του λειτουργικού κινδύνου των εταιρειών.
Συμπερασματικά θα έλεγα ότι το νέο πλαίσιο λειτουργεί υπέρ όλων και συνολικά υπέρ του ίδιου του θεσμού της ασφάλισης, ενισχύοντας την ασφαλιστική συνείδηση και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς την ασφαλιστική αγορά.

Πηγή: Υδρόγειος – Voice

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*