Φορολογική «κρεμάλα» για Ασφαλιστικούς Συμβούλους και Συντονιστές

Χαώδης παραμένει η κατάσταση με την φορολόγηση των χιλιάδων ασφαλιστικών συμβούλων και συντονιστών. Ακόμα και σήμερα που τρέχει η διαδικασία υποβολής φορολογικών δηλώσεων δεν έχει ξεκάθαρο αν θα φορολογηθούν ως μισθωτοί ή ως ελεύθεροι επαγγελματίες οπότε και αγνοούν το πόσα θα κληθούν να πληρώσουν. Παράλληλα όμως το πώς θα «εκληφθούν» φορολογικά (ελεύθεροι επαγγελματίες ή μισθωτοί) θα σηματοδοτήσει και μια σειρά έντονων αλλαγών στο μέχρι σήμερα καθεστώς λειτουργίας με πολλαπλές συνέπειες στο εργασιακό περιβάλλον των ιδίων, των συνεργατών τους και των ασφαλιστικών εταιρειών τους.

Σύμφωνα με την ΠΟΛ 1085/20.3.2014 «θεωρείται ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ από την άσκηση ατομικής εμπορικής επιχείρησης παροχής υπηρεσιών ή από την άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος -αφού αφαιρεθούν από αυτό οι υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές –εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι ακόλουθες 2 προϋποθέσεις: α) έχουν έγγραφη σύμβαση με τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα τα οποία λαμβάνουν τις υπηρεσίες τους και β) τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα τα οποία λαμβάνουν τις υπηρεσίες δεν υπερβαίνουν τα 3 ή εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτό ποσοστό 75% των ακαθάριστων εσόδων να προέρχεται από 1 από τα πρόσωπα που λαμβάνουν τις υπηρεσίες. Τα πρόσωπα αυτά δεν δικαιούνται την έκπτωση των δαπανών (αρ.31 Ν2238/1984) και συνεπώς στην περίπτωση αυτή ο υπολογισμός του φόρου γίνεται με βάση την κλίμακα των μισθωτών συνταξιούχων …..).

Το θέμα έχει εντοπιστεί από αρμόδιους παράγοντες οι οποίοι εκτιμούν πώς θα πρέπει να γίνει διευκρίνιση από το υπουργείο Οικονομικών και την Γενική Γραμματεία Εσόδων προκειμένου να προληφθούν απρόοπτα που θα επακολουθήσουν από την σημερινή κατάσταση ασάφειας. Μάλιστα ειδικοί με τα φορολογικά αναφέρουν στο iw ότι πώς ένας ασφαλιστικό σύμβουλος ή συντονιστής θα υποβάλει το Ε3 εφόσον (από την ΠΟΛ που προαναφέρθηκε) θεωρείται το εισόδημά του μισθωτή υπηρεσία ενώ στην πραγματικότητα είναι ελεύθερος επαγγελματίας . Επίσης ερώτημα υπαρκτό είναι το πώς θα υποβάλλει ως μισθωτός κατάσταση πελατών- προμηθευτών δεδομένου ότι από την υφιστάμενη νομοθεσία και οι δύο πλευρές θα πρέπει να υποβάλλουν τα ίδια στοιχεία. Σημαντικό ερώτημα επισήμανση είναι και το ότι το σύστημα υποδοχής φορολογικών στοιχείων δεν επιτρέπει να στείλει κάποιος πρώτα το Ε1 και μετά το Ε3.

Όλα αυτά είναι βασικές παράμετροι οι οποίες πρέπει να ξεκαθαριστούν και να οριοθετηθούν από την πολιτεία για να αποφευχθούν περαιτέρω προβλήματα. Σημαντικό είναι το ύψος της φορολόγησης που ως μισθωτός θα φθάσει στο 42% έναντι του 33% που υφίσταται σήμερα. Πέραν αυτού του αντικειμενικού προβλήματος υπάρχουν και άλλα που για παράδειγμα σχετίζονται με τα έξοδα γραμματέων που σήμερα απασχολούνται και αμείβονται με συγκεκριμένο τρόπο, ο οποίος αν αλλάξει είναι προφανές ότι θα επιφέρει κλυδωνισμούς προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Σημειώνεται ότι για την φορολόγηση των ασφαλιστικών συμβούλων και συντονιστών έχουν καταρτιστεί και άλλες ΠΟΛ εκτός της συγκεκριμένης που αναφέρουμε . Αυτό επιδεινώνει ακόμη περισσότερο την ασάφεια και είναι προφανές ότι και πρόστιμα θα επιβληθούν αδίκως και με δύο ταχύτητες θα υποβάλλουν οι επαγγελματίες τις δηλώσεις τους και με αντίστοιχες τακτικές θα εκληφθούν από το σύστημα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*